Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro C++] Kolizje i zderzenia

Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-05 12:41
Autor Wiadomość
dominikowy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro C++] Kolizje i zderzenia
» 2011-08-04 18:45:05
Wiem, że ten temat był wałkowany trylion razy, ale wciąż nie mogę tego nigdzie znaleźć. Nie chodzi mi o kolizje dwóch prostokątów ani innych prymitywów ze wskazaniem wysokosci, szerokosci itp. , tylko o wczytanie dwóch grafik, które się ze sobą zderzają. Czy da się to jakąś zrobić?
P-38172
pekfos
» 2011-08-04 18:48:02
no grafiki to są prostokąty więc zwykła kolizja starczy - poszukaj bo było to już ok. trylion razy. jeśli obrazy mają przezroczyste tło i nie ma być ono uwzględniane w kolizji to kolizje per-pixel - zgadnij ile razy przerabiane (hint: trylion :P)
P-38173
dominikowy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-04 19:38:35
Znalazłem coś takiego, ale nie wiem co to jest "blok_up", co mam za to wpisać? I jak mam tego użyć?

C/C++
if(( getpixel( bufor, ludek_x, ludek_y ) == makecol( 255, 0, 255 ) ) &&( getpixel( bufor, ludek_x + 64, ludek_y ) == makecol( 255, 0, 255 ) ) &&( getpixel( bufor, ludek_x + 32, ludek_y ) == makecol( 255, 0, 255 ) ) )
{
    blok_up = 1;
}
else
{
    blok_up = 0;
}
P-38176
Dragonit
» 2011-08-04 23:34:58
Możesz wyjaśnić o co dokładnie ci chodzi, bo to na górze to nijak się ma z tym co napisałeś w pierwszym poscie. KOLIZJE POLEGAJĄ NA PORÓWNANIU POZYCJU DWÓCH OBIEKTÓW, a ten kod to co to jest? Porównanie małpy z zyrafa ?
P-38181
DejaVu
» 2011-08-05 00:44:04
Wczytasz dwie grafiki - grafiki są przechowywane w prostokątach -> zderzają się prostokąty ;p To, że Ty potrafisz zinterpretować zawartość obrazu graficznego to nie znaczy, że komputer to potrafi :)

PS. Jeżeli nie rozumiesz kodu, który wkleiłeś to tym bardziej nie zrobisz algorytmu, który wykryje kolizje takie jakie byś chciał. Zrób najpierw projekt oparty o kolizję prostokątów/okręgów. Później zrozumiesz dlaczego to co próbujesz zrobić nie jest akceptowalne w grach.
P-38184
SeaMonster131
» 2011-08-05 09:30:37
http://cpp0x.pl/szukaj/?fs=kolizja
Poprzeglądaj, a wszystko tam znajdziesz :)
P-38185
michalp
» 2011-08-05 11:19:07
To, że Ty potrafisz zinterpretować zawartość obrazu graficznego to nie znaczy, że komputer to potrafi

Potrafi, lepiej/gorzej, ale potrafi. Na przykład ClanLib potrafi wczytać z obrazu kontury obiektu.
P-38192
DejaVu
» 2011-08-05 12:37:47
Nie potrafi - co najwyżej są algorytmy, które potrafią zinterpretować na swój sposób obraz.
P-38197
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona