dominikowy Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro C++] Kolizje i zderzenia » 2011-08-04 18:45:05 Wiem, że ten temat był wałkowany trylion razy, ale wciąż nie mogę tego nigdzie znaleźć. Nie chodzi mi o kolizje dwóch prostokątów ani innych prymitywów ze wskazaniem wysokosci, szerokosci itp. , tylko o wczytanie dwóch grafik, które się ze sobą zderzają. Czy da się to jakąś zrobić? |
|
pekfos |
» 2011-08-04 18:48:02 no grafiki to są prostokąty więc zwykła kolizja starczy - poszukaj bo było to już ok. trylion razy. jeśli obrazy mają przezroczyste tło i nie ma być ono uwzględniane w kolizji to kolizje per-pixel - zgadnij ile razy przerabiane (hint: trylion :P) |
|
dominikowy Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-04 19:38:35 Znalazłem coś takiego, ale nie wiem co to jest "blok_up", co mam za to wpisać? I jak mam tego użyć? if(( getpixel( bufor, ludek_x, ludek_y ) == makecol( 255, 0, 255 ) ) &&( getpixel( bufor, ludek_x + 64, ludek_y ) == makecol( 255, 0, 255 ) ) &&( getpixel( bufor, ludek_x + 32, ludek_y ) == makecol( 255, 0, 255 ) ) ) { blok_up = 1; } else { blok_up = 0; } |
|
Dragonit |
» 2011-08-04 23:34:58 Możesz wyjaśnić o co dokładnie ci chodzi, bo to na górze to nijak się ma z tym co napisałeś w pierwszym poscie. KOLIZJE POLEGAJĄ NA PORÓWNANIU POZYCJU DWÓCH OBIEKTÓW, a ten kod to co to jest? Porównanie małpy z zyrafa ? |
|
DejaVu |
» 2011-08-05 00:44:04 Wczytasz dwie grafiki - grafiki są przechowywane w prostokątach -> zderzają się prostokąty ;p To, że Ty potrafisz zinterpretować zawartość obrazu graficznego to nie znaczy, że komputer to potrafi :)
PS. Jeżeli nie rozumiesz kodu, który wkleiłeś to tym bardziej nie zrobisz algorytmu, który wykryje kolizje takie jakie byś chciał. Zrób najpierw projekt oparty o kolizję prostokątów/okręgów. Później zrozumiesz dlaczego to co próbujesz zrobić nie jest akceptowalne w grach. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-08-05 09:30:37 |
|
michalp |
» 2011-08-05 11:19:07 To, że Ty potrafisz zinterpretować zawartość obrazu graficznego to nie znaczy, że komputer to potrafi |
Potrafi, lepiej/gorzej, ale potrafi. Na przykład ClanLib potrafi wczytać z obrazu kontury obiektu. |
|
DejaVu |
» 2011-08-05 12:37:47 Nie potrafi - co najwyżej są algorytmy, które potrafią zinterpretować na swój sposób obraz. |
|
« 1 » 2 |