Biblioteka graficzna 3d, która najlepsza?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-09-16 21:55
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Biblioteka graficzna 3d, która najlepsza? » 2011-09-16 20:56:54 Już jestem w stanie zaprogramować "jakąś" aplikację 3d w Irrlicht, lecz jest według mnie słabą biblioteką (mam wrażenie, że jest ona tylko dla tzw. hobbystów :) ) Chciałbym nauczyć się czegoś lepszego, czegoś co dorówna obecnym programom 3d.
Jaka według Was najlepsza jest (bez wzg. na łatwość programowania) biblioteka do tych celów?
OpenGL? Większość gotowych programów bazuje na tejże bibliotece, jest ona godna uwagi?
|
|
akwes |
» 2011-09-16 20:59:53 Biblioteka 3d?
OpenGL lub DirectX
Irrlicht, Ogre itd to na tyle wysokopoziomowe biblioteki że zasługują na miano silnika. |
|
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-09-16 21:01:49 A ty osobiście jaką się posługujesz (jeśli w ogóle ;p) Bo w końcu muszę wybrać tą jedną jedyną :) |
|
akwes |
» 2011-09-16 21:12:25 A pod jaki system chcesz pisać? |
|
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-09-16 21:15:03 Windows ale Linux też być możliwe będzie wchodził w grę :) |
|
akwes |
» 2011-09-16 21:19:18 No bo to dość zasadnicza sprawa. DirectX ograniczy Cię do platform Windows.
Dobrze jest znać obie jeżeli myślisz o pracy jako programista gier (współtwórca silnika).
Teoretycznie można rzucić monetą jednak... jednak DirectX wykorzystuje się częściej, możesz popatrzyć po grach, które powstają, w czym działają :P
Jednak ja osobiście zaczynam od OpenGL.
|
|
SeaMonster131 |
» 2011-09-16 21:40:28 Ja zacząłem od DX i napisałem tam silniczek mały.. Ale już od dawna nic nie robiłem w 3D, doskonalę się w 2D jak na razie :) Jakby nie patrzeć, systemu Windows używa najwięcej użytkowników komputerów, Linux itd jest to mała grupka w porównaniu do grupy ludzi z Windows. Więc używanie DX bądź OGL patrząc tylko na system to po mojemu nie ma sensu :) Chyba że sam programista używa Linux :P |
|
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-09-16 21:55:59 Poczytałem jeszcze kilka postów na różnych forach i zdecydowana większość podziela Wasze zdanie, muszę wcześniej czy później zacząć programować w tym i w tym :-| Lecz łatwiejszą biblioteką jest OpenGL dlatego od niej rozpocznę zabawę:) |
|
« 1 » |