Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Kontrolki

Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-03 19:50
Autor Wiadomość
Mrovqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Kontrolki
» 2011-10-01 15:49:56
Witam!

W tej bibliotece istnieją jakieś kontrolki? Albo czy ma ktoś jakieś dobre napisane? Sam mógłbym spróbować, tyle że nie znam dobrze tej biblioteki i męczę się trochę nad projektowaniem GUI (i nie tylko) do gry. (siedzę długo i nic nie piszę, nawet jak zaprojektować nie wiem... za dużo tego wszystkiego :/)
W SFMLu jest coś takiego jak w WinAPI, tzn. okno potomne w oknie rodzicielskim? Żeby się dało obsługiwać komunikaty oddzielnie od okna głównego, a osobno od kontrolki potomnej?
Czy jak to zrealizować? A może jakiś materiał dodatkowy czy co innego?

/edit:
ehh... nie ten dział, chciałem napisać w "Biblioteki"...

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-41584
akwes
» 2011-10-01 16:31:05
Nie ma, musisz sam napisać i sam zająć się obsługą wydarzeń oraz jej dostarczaniem do odpowiednich klas.

Są na internecie już gotowce, ale słabej jakości :P Kilka osób (w tym ja) coś niby płodzą w tyk GUI, ale to nie to co WinApi itd ;p

Okna... Twoje kontrolki wymagają Twoich własnych okien, które też sam musisz opisać i renderować w oknie SFML :P Co w ogóle chcesz zrobić?
P-41586
Mrovqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-01 19:23:55
Czyli będę musiał w pętli głównej obsługi rozróżniać gdzie odbyło się kliknięcie żeby sprawdzić czy mój przycisk został przyciśnięty, i równocześnie w tej pętli obsługiwać całe okno... innymi słowy - katastrofa i straszny burdel - tak? :/
Ja SFML ledwo co umiem... w 2h napisałem banalnego pingponga (opcja fullscreen, komputer, obsluga kontrolera gier...), na prymitywach zrobione (nie chciało mi się grafiki robić :D). I teraz nie mając doświadczenia z programowania obiektowo orientowanego chciałem napisać dobrego arkanoida z dobrymi opcjami, edytorem itp... lecz chyba najpierw zrobię podstawę aplikacji, a potem ewentualnie rozbuduje ;P
Ciężko dla mnie znaleźć te klasy, co i jak dziecziczy i inne pierdółki :/ No ale trzeba próbować i się uczyć :)
Jestem otwarty na propozycję i pomoc. Może jakiś ciekawy artykuł o projektowaniu? :) Grębosza czytałem, ale z tymi kartkami... przesada :P (choć ostatecznie może i tak będę robić).

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-41592
SeaMonster131
» 2011-10-01 20:03:28
Czyli będę musiał w pętli głównej obsługi rozróżniać gdzie odbyło się kliknięcie żeby sprawdzić czy mój przycisk został przyciśnięty, i równocześnie w tej pętli obsługiwać całe okno... innymi słowy - katastrofa i straszny burdel - tak? :/
Yy, to zależy jak to napiszesz :) SFML nie ma [prawie] nic do rzeczy, bo w każdej bibliotece 2D zrobisz [prawie] tak samo ;p
Napisz sobie wszystko na spokojnie, ale tak, żeby później w razie czego móc to edytować :) (Np w trakcie okaże się, że coś Ci tam nie pasuje blabla...) Mi za 1. razem też topornie szło napisanie GUI :) Ale teraz gdy piszę już n-raz to jest coraz lepiej ;)
P-41594
Mrovqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-02 13:29:01
Wpadłem na fajny pomysł :D
C/C++
class control /* bla bla bla */;
// tu definicje kontrolek np. buttona jako klasy potomnej od control
class RenderWindowGUI
    : public sf::RenderWindow /* moj geniusz ;D dzieki temu bede mogl sobie zrobic jak w WinAPI ze dana kontrolka mnie informuje o czyms ;P */
Oczywiście to ogólny schemat, bo na kartce (albo w mojej głowie) to jest bardziej pogmatwane (ale ma ręce i nogi :P).
Jak ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia to czekam ;P

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-41606
akwes
» 2011-10-02 21:34:56
Piszesz GUI czy GUI do gry? Wiesz że nie bardzo masz opcję zmiany stylu okna sf::RenderWindow?
P-41625
Mrovqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-03 18:40:06
Tak sobie postanowiłem napisać GUI do SFML (ogólne). Jednak coś mi się zdaje, że to i tak nie najlepszy sposób i będzie wolniej działał, jednak przyspieszy tworzenie programu (chyba :P). Z tego co czytałem to SFML ogólnie jest wolny, jednak prosty w użyciu :)
Póki co to zobaczę co mi z tego wyjdzie :P Jeszcze nigdy czegoś takiego nie pisałem... W każdym razie - co byłoby lepszym rozwiązaniem - napisać GUI "na sztywno"? Czy może użyć tej mojej (za pewne nie będącej trzymającej się kupy) klasy?

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-41651
akwes
» 2011-10-03 19:30:23
Zupełnie Cię nie rozumiem. Poczytaj trochę o tym jak są pisane RAD i inne takie rzeczy, poczytaj kod, który tworzy Visual w RAD oraz co robi Borland C++ 6.

Kto Ci powiedział że SFML jest wolne :P ?

Jeżeli chcesz napisać w SFML GUI do pisania programów to trochę się to mija z celem. Jeżeli chcesz GUI do gry pisanej w SFML, to bardzo fajnie. Zawsze możesz w ostateczności łączyć WinApi i SFML...

Napisać GUI na sztywno... Czyli jak :P? I użyć Twojej klasy czyli której?

Zaprogramuj sobie najpierw własnego Labela, Buttona, System rozsyłania zdarzeń... Dopiero potem bierz się za okna :P
P-41661
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona