Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wytwarzanie Gier 2D - o czym chcielibyście poczytać artykuły?
» 2011-10-22 22:31:52
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskiej społeczności koderów C++ oraz tych, którzy intensywnie starają się tworzyć własne gry postanowiłem, że nasz serwis zacznie tworzyć kurs poświęcony wytwarzaniu gier 2D w C++. W niniejszym temacie można zgłaszać propozycje o czym chcielibyście poczytać :) Mam nadzieję, że lista zagadnień będzie długa :)

/edit:
Kurs został już rozpoczęty: » KursyWytwarzanie Gier 2D, C++ kurs
P-42517
» 2011-10-22 23:14:29
Może coś w tym stylu:

1) Jak się wg do tego zabrać
  - potrzebne umiejętności (język programowania)
  - potrzebne rzeczy (programy -> IDE itp)

2) Projektowanie gry
  - typ gry, opisanie każdego,
  - widok: top-down, izometryczny itp. Jak to wygląda?
  - rozrysowanie - co i jak, co z czym ;p

3) Samo kodowanie
  - co najpierw trzeba napisać,
  - itd..

Oraz może jakiś kompletny przykład wykorzystania tego, czyli napisanie jakieś prostej gry trzymając się tych powyższych zasad.

Oto taka moja mała propozycja :) 

Jak ten kurs/artykuł? będzie ciekawy, to z chęcią przeczytam ;p
P-42519
» 2011-10-22 23:24:51
Jeżeli istnieje coś takiego jak efekty specjalne czy tam system cząsteczek w 2d to bym o tym z chęciom poczytał :)
P-42520
» 2011-10-23 05:01:54
Oooo :P

To skoro już można Cię wykorzystać. To (podobno) łatwo upiększyć grę i przenieść ją w nowy wymiar używając shaderów. Na internecie tak naprawdę jest mało co sensownego w tym temacie, tak żeby mówić od zera. A shadery można zarówno w 2D jak i 3D używać.

@SeaMonster131

1)
  - potrzebne umiejętności (język programowania)
Przecież jest napisane że w C++ :P ?

@DejaVu

Ale Ty lubisz sobie powiększać TODO :P
P-42522
» 2011-10-23 08:48:21
Ja od siebie dodam kompilacje pod Linuxem i innymi (mogę pomóc ci pisać) oraz cross kompilacje (Linux -> Windows -- to mogę też ci pomóc).
Dodałbym do listy, że ważny jest pomysł odpowiednie wykorzystanie bibliotek. Może krótki artyukł o tym jak i gdzie szukać dokumentacji (oraz przykłady wykorzystania -> dokumentacja to nie kurs, tam są tylko funkcje/metody -> trzeba wiedzieć co i z czym (tym samym można by zrobić krypto (albo auto) reklame naszej polskiej dokumentacji :D).

Można by pisać te artykuły i tworzyć od razu jakiegoś jednoosbowego rpg'ka, choć to może być trudne. 
P-42523
» 2011-10-23 09:26:00
Bardzo fajny pomysł z tym tematem i kursem. Planuję zabrać się za prostą platformówkę i ten kurs mi to ułatwi :D

Moje propozycje do kursu:

1) Zaplanowanie gry.
2) Porady jakiej biblioteki graficznej użyć.
3) Ostatnio kłopotliwy na forum temat czyli kolizje.
4) Scrollowanie map.

Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę ;)
P-42528
» 2011-10-23 11:27:38
O obsłudze sieci - zastosowanie winsocka na przykładzie jakiejś prostej gry (tworzenie serwera, klientów itd) :)
P-42551
» 2011-10-23 13:41:09
o fizyce w tych grach, o rysowaniu mapy itp.
P-42555
« 1 » 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
 Strona 1 z 21Następna strona