[SFML] Snake pytanie
Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-25 20:55
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Snake pytanie » 2011-10-25 20:10:24 Witam chciałbym się zapytać czy prawidłowo piszę program. Stworzyłem sobie klasę o nazwie snake w której umieszczone są funkcje tworzące ogon a konkretnie jego kawałek(Jedna kostka 20 na 20 to w tym wypadku kawałek ogona ). I teraz tak każdy kolejny kawałek tworzę w następujący sposób vector < snake> tail; tail.pushback(...); a poruszam nimi i wyświetlam je w pętli. Załóżmy że gra już dość trochę trwa i tych kawałków jest np 100 to teraz pętla musi się obrócić razem 200 razy i dopiero program ruszy dalej. Czy tak to powinno wyglądać? Bo przy tych 100 kawałkach gra zaczęła trochę wolniej chodzić, a nie zajmuje ona nawet 1Mb. Z góry dzięki
|
|
pekfos |
» 2011-10-25 20:23:09 Bo przy tych 100 kawałkach gra zaczęła trochę wolniej chodzić, |
Jak działa to znaczy że dobrze ale jak wolno chodzi to zmień algorytmy/kontenery/itp na wydajniejsze i optymalizuj kod. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-25 20:37:42 Ale ja przypuszczam dlaczego wolno chodzi bo przy kazdym obrocie głównej pętli musi wyświetlić 100 tych ogonów i jeszcze nimi poruszyć. Chyba że zrobić tak, że co każdy obieg głównej pętli, pętla która porusza ogonem i go wyświetla jest wykonywana tylko raz a nie za każdym razem 100 razy |
|
Gabes |
» 2011-10-25 20:46:50 Ktoś już o tym pisał aby usuwać ostatni element z ogona i dodać głowę prawo lewo dół góra w zależności w którym kierunku ma iść. Czyli dwa elementy. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-25 20:55:15 Racja i chyba tak to powinno działać ;p Dzięki poprawię |
|
« 1 » |