Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, c++] kolizja, naskok na przeszkodę i ma zniknąć.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-20 10:58
Autor Wiadomość
spartakus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro, c++] kolizja, naskok na przeszkodę i ma zniknąć.
» 2011-11-08 20:04:43
Witam

Mam dwie bitmapy. Ludka z animacją, którym poruszam sobie strzałkami i skaczę. Druga bitmapa to przeszkoda poruszająca się z prawej strony ekranu na lewą i tak w kółko, jeżeli nastąpi kolizja z nią to odejmuje mi życie i znika sobie, a potem od początku. Teraz do sedna sprawy. Chce żeby przeszkoda zniknęła ,gdy naskoczę na nią, tak jak było to w mario. Nie wiem czy dobrze myślę, ale trzeba by było stworzyć nową kolizję ? czy wystarczy ta EasyKodera. W ogóle jakoś nie mam koncepcji jak za to się zabrać, więc proszę o pomoc, raczej nie jestem zaawansowanym programistą, a bardziej początkującym, więc proszę jak najlepiej wytłumaczyć mi i Z GÓRY DZIĘKUJĘ
P-43595
SeaMonster131
» 2011-11-08 20:08:49
Hm... no gdy nastąpi kolizja, to po prostu przestajesz wyświetlać tą przeszkodę. Mówisz że masz już kolizje, czyli np:
C/C++
przeszkoda.wyswietl = true;

if( kolizja() && przeszkoda.wyswietl )
{
    gracz.hp--;
    przeszkoda.wyswietl = false;
}
Czyli masz zmienną która odpowiada za wyświetlanie ów przeszkody, kiedy nastąpi kolizja to zmieniasz wartość tej zmiennej na false, więc przeszkoda się nie wyświetla.
O to chodziło?

#aa, sorki, to tak, musisz zrobić nową kolizję, bądź łatwiej, jeżeli masz jakąś zmienną np
gracz.skok = true;
 - czyli gracz właśnie skacze, czyli warunek mniej więcej tak będzie wyglądac:

C/C++
if( kolizja() && przeszkoda.wyswietl && gracz.skok )

Oczywiście możesz to zrobić inaczej, to tylko przykład :)
P-43596
DejaVu
» 2011-11-08 20:10:15
C/C++
if( dotykaPrzeszkodeZgory( ludek, przeszkoda ) )
     usunObiekt( przeszkoda );
P-43597
spartakus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-08 20:12:57