Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zadanie!

Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-15 19:34
Autor Wiadomość
bobek369
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Zadanie!
» 2011-11-15 19:19:05
Witam mam za zadanie napisać na konsoli liczby znakami. Ale nie umiem poradzić sobie żeby była 50% np w żeby przy w nie dojechał do końca tylko te 50% w tym szczególnym przypadku chodzi mi o 2. Jak już będę wiedział jak to zrobić to z resztą sobie już poradzę z góry dzięki za pomoc!

C/C++
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;

void main()
{
    int h, w, liczba;
    char z;
    cout << "Wysokosc: " << endl; cin >> h;
    cout << "Podaj znak: " << endl; cin >> z;
    cout << "Podaj szerokosc: " << endl; cin >> w;
    cout << "Podaj liczbe od 0 do 9: " << endl; cin >> liczba;
   
   
   
   
    for( int i = 1; i <= h; i++ )
    {
        for( int j = 1; j <= w; j++ )
        {
            switch( liczba )
            {
            case 0:
                {
                    if( i == 1 || i == h || j == 1 || j == w )
                         cout << z;
                    else
                         cout << ' ';
                   
                    break;
                }
            case 1:
                {
                    if( j == 1 )
                         cout << z;
                    else
                         cout << ' ';
                   
                    break;
                }
            case 2:
                {
                    if( i == 1 || i == h || i == h / 2 || j == w || j == 1 ) // w tych 2 przydkach j==w || j==1 ma dojsc do 50 % wyskosci
                         cout << z;
                    else
                         cout << ' ';
                   
                    break;
                }
            }
        }
        cout << endl;
    }
   
   
   
}
P-44104
Drraven
» 2011-11-15 19:24:16
Poszukaj coś o ASCII art może:D
Szczerze to nie wiem co chcesz zrobić, ale jak masz tą dwójkę (2) ro ten łuk u góry robisz tak:

  xxx
 x   x
      x
      x
     x
   xxxxxxxxxxxx
 Jakaś nie udana :D
P-44105
bobek369
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-15 19:32:02
Nie nie chodzi mi o to ze maja być łuki takie jak kiedyś były na starych kalkulatorach.
Np.

 
XXXXX
    X
    X
    X    
XXXXX
X
X
X
XXXXX


Cos tego typu ma powstać.
P-44106
pekfos
» 2011-11-15 19:34:43
symulator wyświetlacza siedmiosegmentowego? to ułatwia zadanie. tablica bool, siedem elementów wypełniana funkcją przyjmującą cyfre, i rysuj sprawdzając który element do którego segmentu należy.
xxx
x x
x x
xxx
x x
x x
xxx
to dla 8 (7 x true)
przyjmij stałą numeracje, to ci ułatwi zadanie
np taka:
x2x
1 3
x7x
x x
6 4
x5x
pozycja w tablicy = numer segmentu - 1
P-44107
« 1 »
  Strona 1 z 1