Gra w znajdywanie numerka.
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-26 15:54
marc_xxx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Gra w znajdywanie numerka. » 2011-12-25 23:27:46 Witam Napisałem grę w odszukanie wylosowanej wartości. Oto kod: #include <iostream> #include <time.h>
using namespace std;
int main() { srand( time( NULL ) ); int x = 0, y = 0, z = 1; cout << "Select number between 0 - 100\n"; while( z ) { x = rand() % 100; y = 101; while( y != x ) { cin >> y; if( y > x ) cout << "It's too big\n"; if( y < x ) cout << "It's too small\n"; } cout << "A bull's-eye!!! Secret number is " << x << " :D\n"; cout << "If you wanna play again you should type another number than 0.\nGame will close if you type 0."; cin >> z; } cin.ignore(); getchar(); return 0; }
Zastanawia mnie jakby można zrobić to lepiej. Jak ten kod można skrócić (algorytm!!!!) nie mam na myśli wyświetlania tekstu. Może napisałem dobrze. To jest mała gierka i nawet jak skrócę kod to nie będzie widać różnicy ale jak będę się uczyć pisać jak najlepiej programy od takich małych programów to lepiej wyjdzie to w przyszłości :D :D :D Jak byście to napisali? Co można skrócić? Sorki za takie głupie pytanie ... ;D ;D ;D |
|
Terminator3 |
» 2011-12-25 23:42:40 Jak dla mnie to kod dobry, jedyne co bym zmienił może to typ zmiennej 'z' na bool oraz warunki: if( y > x ) cout << "It's too big\n";
if( y < x ) cout << "It's too small\n"; na cout <<( y > x ) ? "It's too big" : "It's too small" << endl; lub jeśli to zbyt nieczytelne if( y > x ) cout << "It's too big" << endl; else cout << "It's too small" << endl; Jestem też zwolennikiem pisania endl zamiast w tekście \n |
|
pekfos |
» 2011-12-26 15:54:09 #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> int main() { srand( time( nullptr ) ); int s = - 1, c; do { std::cout << "Find num. 0-100" << std::endl; s = rand() % 100; for( std::cin >> c; s != c; std::cin >> c ) { std::cout <<( c < s ? "too small": "too big" ) << std::endl; } std::cout << "Good! Again? (y/any)"; std::cin.ignore(); } while( std::cin.get() == 'y' ); } obsługę błędów tu bardzo łatwo dorobić :P |
|
« 1 » |