Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Kąty i obracanie postaci myszką

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-30 19:17
Autor Wiadomość
radmack
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Kąty i obracanie postaci myszką
» 2011-12-29 15:32:58
Witam ponownie. Moja gra jest robiona w rzucie prostym, jednak pod pewnym nachyleniem tak, że mogę wygląd gry porównać np. do Tibii. Problem jest tego typu: mam postać, która jest obracana myszką. Z oczywistych powodów nie mogę skorzystać ze zwykłego obracania bitmapy tej postaci i planuję zrobić coś takiego: w zależności, pod jakim kątem myszka znajduje się względem środka postaci, wyświetlam inny obrazek postaci, który pochodzi z rzutowania modelu 3d na płaszczyznę. Czy może mi ktoś przybliżyć, jak zrobić takie obracanie ludzika myszką?
P-46602
pekfos
» 2011-12-29 15:34:54
Tak to opisałeś, że zaskoczyłeś mnie pytaniem "jak coś takiego zrobić" :P Najprościej  zrób 8 rzutów (które sobie narysujesz), dziel kąt na 8, zaokrąglij i tak wybieraj rzut.
Metodę którą ty planujesz, robi się już bibliotekami 3D.

Krótko mówiąc: wyobrażasz sobie nie wiadomo co, co przewyższa możliwości Allegro.
P-46604
radmack
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-29 16:08:48
8 kierunków dla wyraźnej postaci z wycelowanym karabinem to za mało. Za bardzo biłoby w oczy to, że często cel nie znajduje się na linii strzału, a i tak ginie. Nie można podzielić tego na np. 32 kierunki? Wyglądałoby o niebo lepiej.

Może jakiś praktyczny przykład na te 8 kierunków?
P-46610
waxx
» 2011-12-29 16:28:25
A co 360 stopni na 8 sektorow nie umiesz podzielic?
Proponowalbym pozostac przy topdown bo za duzo problemow sobie narobisz.
P-46613
SeaMonster131
» 2011-12-29 16:50:25
Albo lepiej zrobić to w 3D.
Jeżeli chcesz to zrobić w 2D, no to możesz wyrenderować sobie postać 3D i zapisać jako kilka(-naście, -dziesiąc) obrazków 2D..
P-46614
radmack
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-29 17:08:07
Dokładnie tak zrobiłem. Nie porzucę tego pomysłu, top-down mi osobiście się nie podoba. Poza tym jakie jeszcze problemy przewidujesz?

Proszę tylko o przykład, jak podzielić ekran na sektory w kształcie trójkątów rozchodzących się od aktualnej pozycji postaci i jak sprawdzać, w którym z tych sektorów aktualnie znajduje się myszka.
P-46615
DejaVu
» 2011-12-29 17:29:12
Ja widzę problem taki, że nie wiesz jak zrobić grę, pytasz się nas jakie problemy mogą się pojawić, nie słuchasz dobrych rad kolegów odnośnie widoku topdown i myślisz, że coś Ci wyjdzie nie zdając sobie sprawy, że to o czym mówisz (czyli wyświetlanie sceny) jest najprostszą sprawą do zrobienia w każdej grze. Obrót postaci również jest banalny. Sposób obracania obiektu to już jest kwestia dyskusyjna, bowiem każdy może rozumieć po swojemu 'obrót' postaci myszką.
P-46616
ison
» 2011-12-29 17:32:31
Proszę tylko o przykład, jak podzielić ekran na sektory w kształcie trójkątów rozchodzących się od aktualnej pozycji postaci i jak sprawdzać, w którym z tych sektorów aktualnie znajduje się myszka.
kartka i długopis w dłoń i pomyśl chwilę :)

kąt między środkiem ekranu a myszką możesz policzyć dzięki funkcji atan2
P-46617
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona