Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro]Problem z kolizja.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-04 18:53
Autor Wiadomość
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro]Problem z kolizja.
» 2012-01-01 13:38:57
Witam, niedawno jeszcze miałem działający system kolizji ale nie zadowalała mnie szybkości poruszania mapą a więc zmieniłem (z dużą pomocą ludzi z tego forum) system wyświetlania tej mapy i wszystko niby ok, mapa juz wolno się przesuwa ale przestał działać system kolizji ;/ I teraz nietypowy problem. Może zacznę od kodu:
C/C++
mx = floor(( int ) mapa_x / 50 );
my =( int ) mapa_y / 50;
y = map[ mario_y / 50 + 1 ][ mx ];

I gdy mój ludek jest na kafece z numerem 0 to spada, niby działa dobrze, ludek sobie spada i przechodzi przez pierwszy kafelek, myślę sobie "kurde znowu nie działa" ale potrze po chwili zatrzymał się na kafelku ale innym, znaczy ludek był ciągle w tej samej pozycji na osi x (tylko spadał) przeszedł przez pierwszy kafelek potem znowu troche kafelków z numerem 0 i zatrzymał się na kafelku z numerem 8 (wcześniej przeszedł przez numer 2.
Możę dam taki mały rozpis jak to wygląda.

0,0,0,0,
0,0,0,0,
0,2,0,0,
0,0,0,0
0,0,0,0,
0,8,0,0,

I dlaczego ludek przeszedł przez kafelek z numerem 2 a zatrzymał się dopiero na 8??
P-46893
Gabes
» 2012-01-01 13:44:41
A jednak witam w Nowym Roku.
Gdzieś mam mały program właściwie gra z kolizją  zaraz poszukam i gdzieś wrzucę nie mój i w allegro4. 
P-46895
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 14:41:45
Dzięki za pomoc, czekam na program :)
P-46904
pekfos
» 2012-01-01 16:35:06
Ta, na gotowca czekasz..

C/C++
mx = floor(( int ) mapa_x / 50 );
Co twoim zdaniem to robi?
P-46912
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 17:01:55
Dzielni mi mapa_x przez 50... Bo jak sprawdzałem to mapa_x bez podzielenia jest dodawane co piksel a jak podziele to mam dodawane co kafelek.
P-46916
pekfos
» 2012-01-01 17:50:06
mapa_x jest typu int?
P-46921
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 18:12:34
mapa_x jest float dlatego piszę przed (int)
P-46924
pekfos
» 2012-01-01 18:14:09
yy..
to po co floor()?
Co do tematu: podaj kod kolizji.
P-46925
« 1 » 2 3 4 5 6 7 8
  Strona 1 z 8 Następna strona