Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML Rotacja sprajta wzgledem pozycji kursora

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-05 21:52
Autor Wiadomość
hincu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML Rotacja sprajta wzgledem pozycji kursora
» 2012-01-05 20:03:11
Witam postanowilem napisac wlasnego shootera wkoncu O_O wszystko pieknie ale problem pojawil sie przy rotacji naszej postaci : P
tak wiec prosilbym o jakis algorytm lub wytlumaczenie jak cos takiego mam zrobic z matmy jestem slaby i nic nie moge juz wymyslec ;_;
P-47328
ison
» 2012-01-05 20:16:10
float dir = atan2( myszka_y - srodek_okna_y, myszka_x - srodek_okna_x );
P-47329
hincu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-05 20:28:52
zapomnialem dodac ze rotacje podaje sie w wartosciach kata nie w radianach :<
jak moge obliczyc kat rotacji wzgledem pozycji x,y myszki x,y obrazka oraz i jego srodka?
P-47332
ison
» 2012-01-05 21:20:20
zapomnialem dodac ze rotacje podaje sie w wartosciach kata nie w radianach :<
a jaki problem zamienić radiany na stopnie?
C/C++
float stopnie = radiany * 180.f / PI;

jak moge obliczyc kat rotacji wzgledem pozycji x,y myszki x,y obrazka oraz i jego srodka?
ehhh...
C/C++
float dir = atan2( cel_y - pozycja_y, cel_x - pozycja_x );
P-47338
hincu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-05 21:52:09
dzieki rozwiazane :D temat zamykam pisalem wczesniej ze jestem kiepski z matmy i nie moglem znalezc wzoru na to : P


@Edit jakby ktos szukal algorytmu do obracania obrazka wzgledem pozycji myszki to:
C/C++
(( - 1 * 360 / 3.14159265 *( atan2( static_cast < double >( PosY - MousePosY ), static_cast < double >( PosX - MousePosX ) ) ) ) / 2 ) + 90 )
P-47341
« 1 »
  Strona 1 z 1