SFML Rotacja sprajta wzgledem pozycji kursora
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-05 21:52
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML Rotacja sprajta wzgledem pozycji kursora » 2012-01-05 20:03:11 Witam postanowilem napisac wlasnego shootera wkoncu O_O wszystko pieknie ale problem pojawil sie przy rotacji naszej postaci : P tak wiec prosilbym o jakis algorytm lub wytlumaczenie jak cos takiego mam zrobic z matmy jestem slaby i nic nie moge juz wymyslec ;_; |
|
ison |
» 2012-01-05 20:16:10 float dir = atan2( myszka_y - srodek_okna_y, myszka_x - srodek_okna_x ); |
|
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-05 20:28:52 zapomnialem dodac ze rotacje podaje sie w wartosciach kata nie w radianach :< jak moge obliczyc kat rotacji wzgledem pozycji x,y myszki x,y obrazka oraz i jego srodka? |
|
ison |
» 2012-01-05 21:20:20 zapomnialem dodac ze rotacje podaje sie w wartosciach kata nie w radianach :<
|
a jaki problem zamienić radiany na stopnie? float stopnie = radiany * 180.f / PI;
jak moge obliczyc kat rotacji wzgledem pozycji x,y myszki x,y obrazka oraz i jego srodka?
|
ehhh... float dir = atan2( cel_y - pozycja_y, cel_x - pozycja_x );
|
|
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-05 21:52:09 dzieki rozwiazane :D temat zamykam pisalem wczesniej ze jestem kiepski z matmy i nie moglem znalezc wzoru na to : P @Edit jakby ktos szukal algorytmu do obracania obrazka wzgledem pozycji myszki to: (( - 1 * 360 / 3.14159265 *( atan2( static_cast < double >( PosY - MousePosY ), static_cast < double >( PosX - MousePosX ) ) ) ) / 2 ) + 90 )
|
|
« 1 » |