Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

OpenGl, SFML, SOIL

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-08 19:36
Autor Wiadomość
Kazik_555
Temat założony przez niniejszego użytkownika
OpenGl, SFML, SOIL
» 2012-01-08 17:11:42
Witam od paru dni uczę się OpenGL+SMFL i przyszedł czas na tekstury i ściągłem sobie bibliotekę SOIL i kiedy tworzylo program wyrzuca  komunikat
C:\Users\Borysiak\Desktop\C++\SFML Open GL\1\main.cpp||In function 'int main()':|
C:\Users\Borysiak\Desktop\C++\SFML Open GL\1\main.cpp|41|warning: unused variable 'tex_2d'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| more undefined references to `glGetString@4' follow|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `wglGetProcAddress@4'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glDeleteTextures@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGenTextures@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glReadPixels@28'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetIntegerv@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGenTextures@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
||=== Build finished: 43 errors, 1 warnings ===|
PS:Kiedy probowalem tworzyc to samo tylko wczytywac zdjecia za pomoca GLPNG to takze ten sam blad
Dzieki :D
P-47600
pekfos
» 2012-01-08 17:17:05
Co linkowałeś?
P-47602
Kazik_555
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-08 17:20:05
Zalinkowane mam liby od SMFL i libglu32,libglui,libsoil
P-47603
Gabes
» 2012-01-08 17:36:21
No na pewno jeszcze opengl32 ( -lopengl32 )
temat z 06.01.2012.
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=5992
P-47611
Kazik_555
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-08 18:29:15
Właśnie to także nie rozwiązuje mojego problemu kiedy nie linkuje i nie używam Soil albo GLPNG to nie ma problemu a używam funkcje z Open gl
P-47638
Chlorek
» 2012-01-08 18:36:08
Spróbuj tak:
-lopengl32
lib/libglaux.a
lib/libglu32.a
lib/libopengl32.a

#Edit
Właśnie, co do SOIL to nie wiem jak wygląda sprawa z teksturami ale o wiele lepiej użyć SDL'a.
P-47640
Kazik_555
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-08 18:44:03
Tak raczej ,i teraz wogle znajsc nie moze bo zrodlo jest podanne w folderze lib
mingw32-g++.exe: lib/libglaux.a: No such file or directory
mingw32-g++.exe: lib/libglu32.a: No such file or directory
mingw32-g++.exe: lib/libopengl32.a: No such file or directory
PS:Sprubuje SDL tylko nie wiem czy nie bedzie klucic sie z SFML
P-47642
Chlorek
» 2012-01-08 18:48:35
No to sobie podaj ścieżkę do tych libów które masz w Dev-c++/lib. Ja tylko podałem przykład i to jakie pliki trzeba załączyć. Tak ci podałem z przyzwyczajenia, gdyż zawsze potrzebne rzeczy kopiuje do folderu lib obok projektu.

#edit

Załącz tak:
C:\Dev-Cpp\lib\libopengl32.a
C:\Dev-Cpp\lib\libglaux.a
C:\Dev-Cpp\lib\libglu32.a

A co do SFML'a, jest to dobra biblioteka jednak doskonale można ją zastąpić SDL'em. SFML może i ma plusy, np. zabiera mało pamięci ram, ale ma też minusy, nadrabia sobie za to dużym zużyciem procesora, widać to przy dużych projektach.
P-47644
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona