Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Kafelki

Ostatnio zmodyfikowano 2009-02-02 11:18
Autor Wiadomość
Sajan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Kafelki
» 2009-01-30 20:16:08
Jak zrobić aby np. postać wchodząc na kafelek 5, zdobywała jeden punkt.
Chodzi mi o to jak za pomocą funkcji lub pętli sprawdzić czy postać jest na danym kafelku czy nie.
P-4018
DejaVu
» 2009-01-30 20:53:30
Poczytaj o instrukcjach warunkowych prostych i złożonych.
C/C++
if(...)
{
}
W 100% wystarczy do tego jeden sensowny warunek.
P-4020
Sajan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-31 11:27:53
Instrukcje warunkowe w pełni rozumiem. Tylko nie wiem jaki sformułować warunek odnośnie kafelków. Przydałby mi się mały przykład.
P-4028
DejaVu
» 2009-01-31 16:10:48
1. Znasz pozycję ludka
2. Znasz rozmiar kafelków
3. Znasz rozmiar ludka
Skoro masz wszystkie dane, to wystarczy wyprowadzić wzór:

C/C++
int poczatekKafelkaX( int x )
{
    return kafelek.szerokosc * x;
}

int koniecKafelkaX( int x )
{
    return kafelek.szerokosc *( x + 1 ) - 1;
}

//...
if( poczatekKafelkaX( 5 ) >= ludek.x && koniecKafelkaX( 5 ) <= ludek.x )
{
    //jest na kafelku 5'tym.
}
P-4030
Ju1ian
» 2009-02-02 11:18:15
Jeżeli korzystasz ze skrollowania mapy Easy Kodera i twój ludzik się nie rusza tylko "kamera nad nim chodzi" to proszę o to kod:
C/C++
if( map[ mapa_y + i tu wspolrzedna y ludka podzielona przez wielkosc kafla ][ mapa_x + to samo tyle ze x ] && czy_dostal_punkt == false ) {
    punkty++
    // zeby nie dostawal w nieskonczonosc ;P
    czy_dostal_punkt = true;
} else {
    czy_dostal_punkt = false
}
P-4042
« 1 »
  Strona 1 z 1