Konsola - Tworzenie programu z wygladem typu TP
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-10 20:33
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Konsola - Tworzenie programu z wygladem typu TP » 2012-01-10 15:28:41 Zawsze się zastanawiałem jak można zrobić w konsoli coś jak EDIT w winapi... To dla mnie czarna magia. Moze są biblioteki do obsługi tego typu wyglądu ale się na tym nie znam. Własnie chce się Was zapytać w jakiej to bibliotece zrobić (ocz. razem z menu...) |
|
Mrovqa |
» 2012-01-10 17:36:41 Nie bawiłem się tym, ale wiem, że da się pobrać uchwyt konsoli przy pomocy WinAPI. Jak pobierzesz uchwyt to możesz popróbować dodać tam kontrolki :) |
|
wizardus |
» 2012-01-10 17:44:23 Albo możesz zrobić coś własnego za pomocą tej biblioteki :D: Kurs New Curses |
|
pekfos |
» 2012-01-10 18:11:58 He he, ja już bym wolał WinAPI zamiast tego NCurses.. |
|
akwes |
» 2012-01-10 20:33:16 Konsola to konsola, w niej się nie robi okienek, editów ani nic więcej poza ramkami (oknami) ASCII. Maksem tego co osiągnęliśmy w konsoli są programy typu edytor tekstu (word, writer itd to są procesory tekstu, duża różnica). Np. taki vi, nano czy też windowsowski edit. Tak wyglądają programy w konsoli. Jeszcze wyżej już są tylko okna dialogowe basha w linuksie. Tam okna powstają z liter oraz ich tła. Aby było to co nazywa się okienkami potrzebna jest biblioteka, która to narysuje, np. takie SFML, tylko niższej abstrakcji. http://pl.wikipedia.org/wiki/X_Window_SystemPotem takie rysowanie zaczyna mieć dostęp do każdego piksela ekranu i robi już w miarę sensowne okna co widać w linku wyżej. Dorabiając do tego sensowny system zdarzeń mamy już jakieś tam GUI. http://pl.wikipedia.org/wiki/Interfejs_graficznyW linuksie dobrze widać granicę między konsolą a interfejsem graficznym, który jest można by rzec, nakładką na to co dzieje się w konsoli. W linuksie zawsze można wywalić np. Gnoome i zainstalować KDE, w windowsie jest już trudniej. To co Ci oferuje WinAPI i szeroko pojęty .NET to efekt pracy i doświadczeń z kilkunastu lat. |
|
« 1 » |