Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML - wyświetlanie białego prostokąta zamiast obrazka » 2012-01-16 21:23:01 Piszę program i mam klasę, gdzie wczytuję 2 obrazki w konstruktorze o podanej ścieżce. Mam przykładowy program z tą klasą, gdzie wszystko działa. Jednak używam tej klasy w większym programie i mam problem: zamiast Spritów wyświetla się biały prostokąt o tych samych wymiarach, co wczytany obraz. Obiekt owej klasy różni się chyba tylko tym, od tamtego obiektu w poprzednim programie, że jest zrobiony w innej klasie x. Mam jednak inne obiekty innych klas w tej klasie x i obrazki się wczytują. Kod wygląda tak: Klasa x mająca obiekt, w którym nie działa obraz: x { ... String_skroll miesiac; ... }; x::x( RenderWindow & Okno ) : miesiac( 200, 200, 200, 250, "files\\string-skroll.png", "files\\arial.ttf" ) {...}
Klasa, w którym nie działa obraz: class String_skroll { ... Sprite sprajt1, sprajt2; String_skroll( int x, int y, int x2, int y2, string skroll, string sciezka_czcionki ); String wyswietl_tekst; void rysuj( RenderWindow & Okno, float czas_klatki ); ... };
String_skroll::String_skroll( int x, int y, int x2, int y2, string skroll, string sciezka_czcionki ) : licznik( 0 ) , czy_cos( false ) , ktore( 0 ) , czas( 0 ) { Image m; m.LoadFromFile( skroll ); sprajt1.SetImage( m ); sprajt2.SetImage( m ); mojaCzcionka.LoadFromFile( sciezka_czcionki, 30 * 5, ZnakiPL() ); wyswietl_tekst.SetFont( mojaCzcionka ); wyswietl_tekst.SetText( "Test" ); wyswietl_tekst.SetColor( Color::Black ); w_str = new w_string[ 5 ]; sprajt2.Rotate( 180 ); ustaw_pozycje( x, y, x2, y2 ); wyswietl_tekst.SetText( "" ); }
void String_skroll::rysuj( RenderWindow & Okno, float czas_klatki ) { czas += czas_klatki; Okno.Draw( sprajt1 ); Okno.Draw( sprajt2 ); Okno.Draw( wyswietl_tekst ); }
Obiekt klasy String jak co wyświetla się dobrze. Proszę o pomoc. |
|
DejaVu |
» 2012-01-16 21:26:32 { Image m; m.LoadFromFile( skroll ); }
Jak będziesz wiedział co zrobi powyższy kawałek kodu to będziesz też wiedział dlaczego Ci on nie działa :) |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-16 21:36:46 No, według normalnej zasady, to wczyta obrazek o danej ścieżce. Potem ustawię ten obrazek na Sprita. Chodzi o to, że obrazek się usunie i adres zapamiętany przez Sprita nie będzie zawierał adresu obrazka? |
|
DejaVu |
» 2012-01-16 22:07:06 No... właśnie o to chodzi :) |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-16 22:19:47 Jak jesteś online, to wiadomo, że temat będzie rozwiązany:D. Dzięki. |
|
« 1 » |