[allegro]Gra rpg - parę pytań
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-24 19:52
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro]Gra rpg - parę pytań » 2012-01-24 14:30:37 Witam, jestem trochę w tym nowy i chciałbym się dowiedzieć dwóch rzeczy: -Jak przenosić "itemy" podczas poruszania bitmapy, napisałem coś takiego: if(( key[ KEY_RIGHT ] ) ) { kret_x -= 32; mapa_x = mapa_x + 1; player_ball_x -= 32; weapon_x -= 32; }
else if(( key[ KEY_LEFT ] ) ) { kret_x += 32; mapa_x = mapa_x - 1; player_ball_x += 32; weapon_x += 32; }
else if(( key[ KEY_DOWN ] ) ) { kot_y -= 32; mapa_y = mapa_y + 1; player_ball_y -= 32; weapon_y -= 32; }
else if(( key[ KEY_UP ] ) ) { kot_y += 32; mapa_y = mapa_y - 1; player_ball_y += 32; weapon_y += 32; } Ale jeżeli bym dodał jeszcze parę rzeczy, to straszny syf by się z tego zrobił, jak to usprawnić? -Oraz drugie pytanie: W grach mmorpg nie da się przewidzieć ile jest aktualnie itemów, potworów itp. na mapie, a każdy mob nawet o takim samym wyglądzie, dostaje swoje id dzięki któremu można nim operować. Jak zrobić taki system? |
|
pekfos |
» 2012-01-24 14:40:32 klasy/struktury? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-01-24 16:33:48 Zamiast przesuwać obiekty, odejmuj od pozycji obiektów pozycję kamery.. W grach mmorpg nie da się przewidzieć ile jest aktualnie itemów, potworów itp. na mapie, a każdy mob nawet o takim samym wyglądzie, dostaje swoje id dzięki któremu można nim operować. |
Np. trzymasz w vectorze potworki i na nich operujesz. Wtedy serwer sobie np. liczy ile jest potworków i jak jest za mało - spawnuje kolejne. Nie pisałem jeszcze mmorpg, lecz na podobnej zasadzie to działa raczej.. |
|
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-24 19:41:46 @SeaMonster131 Dzięki, tylko że nie zrozumiałem tego pierwszego zdania - o jaką pozycję kamery chodzi? Mógłbyś pokazać o co chodzi na przykładzie tego kodu co podałem? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-01-24 19:52:41 Twoja kamera to bodajże mapa_x , więc od pozycji obiektu odejmuj tą pozycję: WysObiekt( x - mapa_x, y - mapa_y ); . Coś takiego mniej więcej. |
|
« 1 » |