Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[allegro]Gra rpg - parę pytań

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-24 19:52
Autor Wiadomość
TenNewbie
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[allegro]Gra rpg - parę pytań
» 2012-01-24 14:30:37
Witam, jestem trochę w tym nowy i chciałbym się dowiedzieć dwóch rzeczy:

-Jak przenosić "itemy" podczas poruszania bitmapy, napisałem coś takiego:
C/C++
if(( key[ KEY_RIGHT ] ) ) {
   
    kret_x -= 32;
    mapa_x = mapa_x + 1;
    player_ball_x -= 32;
    weapon_x -= 32;
}

else if(( key[ KEY_LEFT ] ) ) {
   
    kret_x += 32;
    mapa_x = mapa_x - 1;
    player_ball_x += 32;
    weapon_x += 32;
}

else if(( key[ KEY_DOWN ] ) ) {
   
    kot_y -= 32;
    mapa_y = mapa_y + 1;
    player_ball_y -= 32;
    weapon_y -= 32;
}

else if(( key[ KEY_UP ] ) ) {
   
    kot_y += 32;
    mapa_y = mapa_y - 1;
    player_ball_y += 32;
    weapon_y += 32;
}
Ale jeżeli bym dodał jeszcze parę rzeczy, to straszny syf by się z tego zrobił, jak to usprawnić?

-Oraz drugie pytanie:
W grach mmorpg nie da się przewidzieć ile jest aktualnie itemów, potworów itp. na mapie, a każdy mob nawet o takim samym wyglądzie, dostaje swoje id dzięki któremu można nim operować.
Jak zrobić taki system?
P-49293
pekfos
» 2012-01-24 14:40:32
klasy/struktury?
P-49295
SeaMonster131
» 2012-01-24 16:33:48
Zamiast przesuwać obiekty, odejmuj od pozycji obiektów pozycję kamery..

W grach mmorpg nie da się przewidzieć ile jest aktualnie itemów, potworów itp. na mapie, a każdy mob nawet o takim samym wyglądzie, dostaje swoje id dzięki któremu można nim operować.
Np. trzymasz w vectorze potworki i na nich operujesz. Wtedy serwer sobie np. liczy ile jest potworków i jak jest za mało - spawnuje kolejne. Nie pisałem jeszcze mmorpg, lecz na podobnej zasadzie to działa raczej..
P-49305
TenNewbie
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-24 19:41:46
@SeaMonster131
Dzięki, tylko że nie zrozumiałem tego pierwszego zdania - o jaką pozycję kamery chodzi?
Mógłbyś pokazać o co chodzi na przykładzie tego kodu co podałem?
P-49345
SeaMonster131
» 2012-01-24 19:52:41
Twoja kamera to bodajże
mapa_x
, więc od pozycji obiektu odejmuj tą pozycję:
WysObiekt( x - mapa_x, y - mapa_y );
. Coś takiego mniej więcej.
P-49346
« 1 »
  Strona 1 z 1