Funckja trwająca przez jakiś czas i inne problemy z czasem
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-27 19:12
dzinsy123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Funckja trwająca przez jakiś czas i inne problemy z czasem » 2012-01-27 14:52:50 Cześć! Chciałbym zapytać czy jest możliwość napisania programu w którym dana funkcja wykonywałaby się przez jakiś czas. Nie chcę timera z użyciem delay()/sleep() (!). Chodzi o coś takiego (wartość w milisekundach): int funkcjax( void ) { start_countdown_timer( 10000 ); if( start_countdown_timer <= 0 ) { zrobcostam } else { wyjdz_z_funkcji_x } } |
|
pekfos |
» 2012-01-27 15:31:33 clock(). |
|
dzinsy123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Prośba o sprecyzowanie » 2012-01-27 16:54:56 OKej. Wiem że clock'iem można zmierzyć ilość w sekundach i obliczyć różnicę czasu od startu do końca. Proszę jednak żeby ktoś pomógł zrobić to w takim programie jak podałem bo zupełnie nie wiem jak mam to w takim przypadku zrobić. I druga prośba związana z czasem. Czy da się zrobić tak, że podczas działania jednej funkcji wykonuj cośtam a jak funkcja skończy się robić to przerwij? Chodzi mi o loading w grze (w czasie którego ładują się obrazki do pamięci) Próbowałem to robić tak: ale nie działa. Niestety drugi mój sposób również okazał się błędny: funckja_b { return 0; } funckja_a(); if b() == 0 { } w konsekwencji tak czy siak wywołuje się ta funkcja i dopóki się nie skończy nie zostaje wykonana inna. Proszę o pomoc ;) |
|
pekfos |
» 2012-01-27 17:02:01 Czy da się zrobić tak, że podczas działania jednej funkcji wykonuj cośtam a jak funkcja skończy się robić to przerwij? |
Da się. W pierwszym poście chodzi ci o to, by funkcja wykonała kod X, jeśli jest wywołana n sekund po np pierwszym wywołaniu tej funkcji? |
|
dzinsy123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-27 17:40:07 generalnie na przykładzie:
załóżmy że robimy shootera i ustawiamy czas 10 sekund na rundę
jeżeli 10 sekund nie upłynęło rób to (np sprawdzaj trafienia) a jeśli upłynęło wyjdź z funkcji.
w drugim chodzi mi zwykły loading i potrzebuję choćby zarysu takiego programu a przynajmniej wykorzystania funkcji
pozdrawiam ;) |
|
pekfos |
» 2012-01-27 17:45:44 clock() + pętla. Kurs C++w drugim chodzi mi zwykły loading i potrzebuję choćby zarysu takiego programu a przynajmniej wykorzystania funkcji |
Opisz dokładniej! Da się to zrobić na co najmniej 2 sposoby.. |
|
dzinsy123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-27 18:42:54 siedzę nad tym clockiem i nic nie wymyśliłem ;/ przepraszam że tak trzeba mi podtykać pod nos ale wszystko co znalazłem opierało się na funkcji sleep lub delay a to odpada co do loadingu chodzi mi o coś takiego: wykonaj funkcję_b i dopóki cała się nie wykona wykonuj funkcję x. może być też (kolejny problem? czy ten sam?): funkcja_x wykonaj funkcję x jednocześnie b razy |
|
pekfos |
» 2012-01-27 19:12:23 A może wpadłeś na pomysł by poszukać w dokumentacji? -.-
Czyli chcesz jednocześnie wykonywać 2 funkcje? To jest możliwe ale szczerze wątpię, że to ogarniesz jak z clockiem masz problem. |
|
« 1 » |