Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL]Operacje na bitmapie

Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-01 10:29
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL]Operacje na bitmapie
» 2012-01-31 11:05:50
Witam. Wczoraj zacząłem kombinować z SDL, mam okno i bitmapę. Jak mogę teraz okręcić/Skalować/ustawić przezroczystość mojej bitmapie?
P-49874
imralav
» 2012-01-31 11:11:16
Nie bawiłem się nigdy w SDL, ale czynności, które wymieniłeś powinny być w każdym o SDL tutorialu. Doczytaj, dogoogluj ; o
P-49875
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-31 11:17:12
No widać nie w każdym :P Nawet na tej stronie tutorial jest szczuplutki :D Szukałem, ale ciężko znaleźć coś dobrego.
P-49876
kamillo121
» 2012-01-31 12:31:34
Widzisz kolego, bo wszystko się rozchodzi o przeczytanie dokumentacji.
Jakbyś ją przeczytał to byś wiedział jak pewne rzeczy zrobić i to, że pewnych funkcji nie ma jak wymienione "okręcanie" czy "skalowanie". Są dodatkowe biblioteki SDL_(*) ale to już nie wchodzi w skład podstawowej biblioteki.
Temat przeźroczystości w SDL był poruszany ostatnio kilkakrotnie więc możesz sobie wyszukać, podpowiem że możesz się posłużyć funkcjami posługującymi się kluczem koloru jak SDL_SetColorKey czy funkcjami SDL_(*)SurfaceAlpha(*) zależy co chcesz uzyskać.

Przeźroczystość
[SDL] Przeźroczystość

ColorKey
[SDL] "Color Keying"...

P-49877
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-31 16:54:23
eee te SDL jest słabe... trzeba instalować rozszerzenia aby mieć dostęp do podstawowych funkcji ^.^ Przesiadam się na irrlichta ;]
P-49890
Gabes
» 2012-01-31 17:17:28
Skovv mogłeś sobie darować
Przesiadam się na irrlichta
 kamillo121 wyszukał za ciebie pomocne tematy a ty zamiast podziękować olałeś.
Nie chciało ci się szukać?.
P-49892
kamillo121
» 2012-02-01 10:29:29
eee te SDL jest słabe... trzeba instalować rozszerzenia aby mieć dostęp do podstawowych funkcji ^.^

SDL nie jest najlepszą i najszybszą biblioteką, ma kilka większych wad ale nie jest to brak funkcji o które pytasz. Podstawowe funkcje w bibliotece graficznej to takie, które umożliwiają ci tworzyć powierzchnie graficzne czy ekranowej, manipulować pikselami i kilka innych ale nie koniecznie funkcje do skalowania. Jeżeli sam ich nie potrafisz napisać a chcesz bibliotekę do 2d to SFML będzie dobrym wyborem.
P-49935
« 1 »
  Strona 1 z 1