[SDL]Operacje na bitmapie
Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-01 10:29
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL]Operacje na bitmapie » 2012-01-31 11:05:50 Witam. Wczoraj zacząłem kombinować z SDL, mam okno i bitmapę. Jak mogę teraz okręcić/Skalować/ustawić przezroczystość mojej bitmapie? |
|
imralav |
» 2012-01-31 11:11:16 Nie bawiłem się nigdy w SDL, ale czynności, które wymieniłeś powinny być w każdym o SDL tutorialu. Doczytaj, dogoogluj ; o |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-31 11:17:12 No widać nie w każdym :P Nawet na tej stronie tutorial jest szczuplutki :D Szukałem, ale ciężko znaleźć coś dobrego. |
|
kamillo121 |
» 2012-01-31 12:31:34 Widzisz kolego, bo wszystko się rozchodzi o przeczytanie dokumentacji. Jakbyś ją przeczytał to byś wiedział jak pewne rzeczy zrobić i to, że pewnych funkcji nie ma jak wymienione "okręcanie" czy "skalowanie". Są dodatkowe biblioteki SDL_(*) ale to już nie wchodzi w skład podstawowej biblioteki. Temat przeźroczystości w SDL był poruszany ostatnio kilkakrotnie więc możesz sobie wyszukać, podpowiem że możesz się posłużyć funkcjami posługującymi się kluczem koloru jak SDL_SetColorKey czy funkcjami SDL_(*)SurfaceAlpha(*) zależy co chcesz uzyskać. Przeźroczystość [SDL] PrzeźroczystośćColorKey [SDL] "Color Keying"... |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-31 16:54:23 eee te SDL jest słabe... trzeba instalować rozszerzenia aby mieć dostęp do podstawowych funkcji ^.^ Przesiadam się na irrlichta ;] |
|
Gabes |
» 2012-01-31 17:17:28 Skovv mogłeś sobie darować Przesiadam się na irrlichta |
kamillo121 wyszukał za ciebie pomocne tematy a ty zamiast podziękować olałeś.
Nie chciało ci się szukać?. |
|
kamillo121 |
» 2012-02-01 10:29:29 eee te SDL jest słabe... trzeba instalować rozszerzenia aby mieć dostęp do podstawowych funkcji ^.^ |
SDL nie jest najlepszą i najszybszą biblioteką, ma kilka większych wad ale nie jest to brak funkcji o które pytasz. Podstawowe funkcje w bibliotece graficznej to takie, które umożliwiają ci tworzyć powierzchnie graficzne czy ekranowej, manipulować pikselami i kilka innych ale nie koniecznie funkcje do skalowania. Jeżeli sam ich nie potrafisz napisać a chcesz bibliotekę do 2d to SFML będzie dobrym wyborem. |
|
« 1 » |