Projekt Zespolowy - pytanie o engine.
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

Projekt Zespolowy - pytanie o engine.

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Projekt Zespolowy - pytanie o engine.
» 2008-01-07 23:00:29
O jakie biblioteki graficzne bedzie opieral sie przyszly Projetkt? czy to bedzie allegro czy cos autorskiego czy cos jeszcze innego lepszego/bardziej skomplikowanego. Zeby pozniej nie tracic czasu juz moze teraz bylaby mozliwosc przyswojenia sobie mozliwosci danego srodowiska. Sam jestem bardzo zainteresowany projektem, glownie dlatego ze to bedzie doskonala okazja by sprawdzic sie czy powazniejsze programowanie to cos dla mnie. Na wszelki wypadek dodam ze c++ ucze sie odniedawna korzystajac z kursu na ddt oraz tutoriala "od zera do gier kodera".
Wczesniejsze doswiadczenie to tylko pascal.
P-191
70% szans gotowa biblioteka; 30% szans własna
» 2008-01-07 23:19:06
[tutorial]Ja się wychowałem na pascalu i asemblerze [emot src=":)"/] z czasem jednak udało mi się znaleźć darmowy kompilator C++ i się przeniosłem na C++, bo tamto miało zbyt dużo ograniczeń i słabości [emot src=":P"/] Co do projektu... zastanawiam się. Dzisiaj na uczelni na zajęciach z języków programowania II (w C) prof. powiedział, że programista wtedy staje się programistą, gdy umie i wykorzystuje biblioteki cudze... ja akurat mam trochę inny pogląd w tej sprawie, ale mimo wszystko jest tu trochę prawdy w tym co napisał. W końcu na co komu programista, który potrafi wykorzystywać cudze biblioteki, a nie jest zdolny do napisania swojego kodu? W programowaniu ważne jest umieć napisać, a nie wziąć żywcem rozwiązanie.
Zastanawiam się czy będziemy tworzyli własny silnik graficzny czy wykorzystamy jakiś darmowy... wydaje mi się, że mimo wszystko lepiej będzie skorzystać z gotowego. Zaoszczędzi to nam dużo czasu i pozwoli skupić na tym co ważne - zarządzanie tym wszystkim, zorganizowanie do kupy i zrobienie gry [emot src=":)"/]
Aplikację klienta gry będziemy robili w późniejszym etapie chyba, że zgłosi się dużo osób, to będziemy w stanie realzować częściowo dwa projekty równolegle. Na 90% będzie zorganizowany dodatkowy projekt (np. zrobienie gry warcaby 3D z animowanymi pionkami), po to aby zorientować się jak wykorzystywać bibliotekę graficzną, którą wybierzemy.
Wątpię czy skorzystamy z biblioteki allegro. Wiem, że istnieje jakiś bardzo duży projekt open-source'owy biblioteki graficznej, ale nie pamiętam teraz nazwy i będę musiał poszukać tego.
[/tutorial]
P-192
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Grafika, Allegro
» 2008-01-08 19:52:36
Sam zdecydowanie wolalbym skorzystac z gotowego:) nie lubie skakac odrazu na gleboka wode bo to moze zniechecic. Nie doczytalem nigdzie ze poszukiwani do projektu sa graficy. Juz jacys sa czy nie beda potrzebni? Allegro nie bedzie uzywane dlatego ze jest zbyt stare i ograniczone?
P-193
Grafika, OGRE 3D
» 2008-01-08 21:27:12
Nazwa mi się nie podoba ;p

Proponowana przeze mnie biblioteka graficzna to OGRE 3D.

Możliwości: http://www.ogre3d.org/index.php?option=com_content&task=view &id=13&Itemid=62

Screeny scen wyrenderowanych za pomocą tego engine-u: http://www.ogre3d.org/index.php?set_albumName=album07 &option=com_gallery&Itemid=55&include=view_album.php

Gdzieś na stronie mają też bardzo dużo przykładów do ściągnięcia. Oczywiście to też jest tylko propozycja. Będą ludzie to się zrobi naradę 'wojenną' i się zacznie kodowanie :P

Graficy... pomysł dobry ale wśród zarejestrowanych osób prawdopodobieństwo, że istnieją graficy 3D jest bliskie zeru. Zresztą narazie w planie jest napisanie serwera, a aplikacja klienta będzie pisana w późniejszym etapie, chyba że będzie dużo osób jak już pisałem to szybciej przejdziemy do klienta :)
P-194
Temat założony przez niniejszego użytkownika
OGRE 3D, serwer
» 2008-01-09 13:41:47
Screeny robia wrazenie :) Grafikow mozna poszukac poza projektem, moze ktos z forum ma takowych wsrod znajomych. Moze to glupie pytanie ale ja nie mam pojecia czemu najpierw bedzie pisany serwer? to brzmi jak FPP sieciowy a to troche dziwne przynamniej dla mnie jako projekt jeszcze w wiekszosci dla poczatkujacych. Chyba ze zle to rozumiem.
P-195
Serwer zapewnia grywalność, klient umożliwia granie
» 2008-01-09 14:58:33
[tutorial]Większość gier moim zdaniem koncentruje się na grafice i na kliencie gry, zamiast na serwerze. Przez takie podejście wszystkie silniki sieciowe gier FPP jakie poznałem są beznadziejne - np. pocisk nie trafia obiektu, ponieważ serwer został dostosowany do klienta, zamiast klient do serwera.
Serwer w tym projekcie ma być nadrzędny po to, aby przykładowa opisana sytuacja nie miała miejsca jak we wszystkich grach w które grałem. Zastanawiałem się nad tym problemem bardzo długi czas i jest to możliwe do realizacji, aby każdy pocisk trafiał tam gdzie strzeli klient niezależnie od pingu jaki klient będzie posiadał.
[/tutorial]
/edit:
zamykam temat :) Chyba wszystko jest jasne na chwilę obecną.
P-196
« 1 »
 Strona 1 z 1