Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Restartowanie aplikacji po naciśnięciu odpowiedniego klawisza oraz odliczanie przed rozpoczęciem.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-11 22:27
Autor Wiadomość
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Restartowanie aplikacji po naciśnięciu odpowiedniego klawisza oraz odliczanie przed rozpoczęciem.
» 2012-02-10 21:43:00
Tak jak w temacie chcę zrobić restart po naciśnięciu klawisza R.
Znaczy że jeśli nacisne R to cała gra zacznie się od nowa.
Proszę o podanie przykładowego algorytmu.

A sprawa nr 2 to odliczanie.

Chcę aby cała grafika się wyświetliła, ale pętla ze sterowaniem włączyła się 3 sekund po włączeniu aplikacji.
Dobrze by też było wyświetlić na ekranie czas jaki pozostał do włączenia pętli. 3, 2, 1,  START ;P
P-50474
SeaMonster131
» 2012-02-10 21:51:02
1) Tu nie ma żadnych algorytmów. Masz np int hp, naboje. Tak dla przykładu, więc:
C/C++
if( przyciskR )
{
    //wlasciwosci takie jak na poczatku gry
    hp = 100;
    naboje = 10;
}
Możesz to zrobić np tak.

2) Hm..timery? Albo clock()
P-50475
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-10 21:56:35
HMMM
Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś co do restartu, mam:

#include <allegro.h>
//int do sterowania autami
// funkcja główna
// reszta taka jak; pętle, wyświetlanie grafiki.
end_of_main



i chcę żeby cała funkcja główna mi się powtórzyła a w rezultacie restart gry.
Chyba dobrze myśle nie?
xD

coś typu :

if( key[ KEY_R ]) i odesłanie do początku.
P-50476
jsc
» 2012-02-10 21:58:12
chcę żeby cała funkcja główna mi się powtórzyła
.

Jeśli tak to można wywołać main ();
P-50477
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-10 21:59:49
Czyli że niby:

 if( key[ KEY_R ]) main();

?
nie działa.

Może jakiś pomysł z goto?
P-50478
jsc
» 2012-02-10 22:17:03
Może źle napisałeś, bo u mnie:
C/C++
#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
    cout << "Hello world!" << endl;
   
    main();
    return 0;
}
działa (oczywiście to niekończąca się pętla).
P-50479
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-10 22:29:40
Nie no raczej dobrze
w pętli główne main xD
;P

#include <allegro.h>
//tutaj kilka intigerów
int main()
{
//inicjowanie allegro, trybu graficznego
//BITMAP * costam = null;// pare tego jest
//ladowanie grafik
//dalej pętle ze sterowaniem
//wyswietlanie grafik
if( key[KEY_R]) main();
}
END_OF_MAIN
w taki sposób?
P-50480
ison
» 2012-02-10 22:41:59
działa (oczywiście to niekończąca się pętla).
oj, czy ja wiem czy taka niekończąca ;)
P-50481
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona