Zapisywanie struktur do pliku binarnego.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-02 17:53
piotreczek5 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zapisywanie struktur do pliku binarnego. » 2012-02-29 22:59:11 WItam, wiem, że problem serializacji jest szeroko omawiany na wielu stronach internetowych, lecz ja zwrócę się z problemem tutaj. Posiadam struktur główną "Blok" oraz dziedziczące po niej inne np. BlokWarunkowy,BlokOperacyjny. W programie tworzę vector wskaźników o typie Blok. Te blok dalej są tworzone dynamicznie, lista zmienia się. Chciałbym zapisać do pliku wszystkie bloki , na które wskazują wskaźniki w wektorze, a następnie mieć możliwość poprawnego ich odczytu. if( GetSaveFileName( & wfn ) ) { ofstream plik( NazwaPliku, ios::binary ); plik.write(( char * ) & Blocks, sizeof( Blocks ) ); plik.close(); } Póki co ww. nie działa poprawnie. Podejrzewam już również, że zapisuje same wskaźniki, które po odczycie nie mają prawa się zgadzać. Pragnę jedynie stworzyć opcją open/save. Pozdrawiam Piotr |
|
DejaVu |
» 2012-03-01 11:24:08 Zapisuje się dane tak aby była możliwość ich późniejszego odczytania. Jeżeli nie wiesz czym jest Blok ani ile zajmuje bajtów to jak chcesz później to odtworzyć?
/edit:
Innymi słowy: musisz stworzyć taki algorytm do zapisu, że mając później dane binarne będziesz wiedział co dany bajt w danym momencie oznacza. |
|
piotreczek5 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-01 16:50:29 Ojej. Póki co pachnie mi to nie osiągalnym. :/
|
|
piotreczek5 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-02 17:50:32 Mam jeszcze pytanie z innej półki. Jak w WinAPI utworzyć taki pasek między dwoma obszarami , aby ten jednocześnie pozwalał na rozszerzanie dwóch okien?
Oraz jak zwiększyć wysokość Toolbara. Nie działały mi proste metody, które znalazłem w Internecie. |
|
pekfos |
» 2012-03-02 17:53:42 1 temat = 1 problem. |
|
« 1 » |