Struktura kodu w grze konsolowej
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-03 01:19
Degezor Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Struktura kodu w grze konsolowej » 2012-03-02 23:01:50 Witam, piszę aktualnie grę konsolową, w której mamy swoją postać i możemy ją trenować, zakładać broń i zbroje, robić zadania oraz walczyć. Nie wiem, jak powinna wyglądać struktura takiego programu. Ja stworzyłem coś takiego:
Tak wygląda główna pętla w funkcji main. Kiedy wejdziemy w postać(aby założyć lub zdjąć przedmiot), możemy w każdym momencie kliknąć klawisze: q,w,e,r,t i od razu przenosi nas np. do Miasta.
Działa to tak: Na początku działania programu wchodzimy automatycznie do funkcji Postac(). I jeżeli klikniemy tam np. e (chcemy iść do miasta), to funkcja Postac() zwróci e, a w głównej pętli zostaniemy przeniesieni do funkcji Miasto(). Tak samo możemy wrócić np. do funkcji Postac() lub do innej.
Macie może inne rozwiązania? Szukałem takich rozwiązań w innych aplikacjach, ale nie znalazłem takiej, która przypomina mają, czyli mamy kilka głównych funkcji programu, do których możemy w każdym momencie przejść.
Mam nadzieję, że wszystko napisałem. Jeżeli macie jakieś wątpliwości śmiało pytać. Prawdopodobnie udostępnię cały dotychczasowy kod gry. |
|
kizia |
» 2012-03-03 01:19:21 Ale po co chcesz inne rozwiązania, jeżeli kod działa jak należy? Jeżeli mamy Ci pomóc to napisz dokładniej jaki efekt chcesz uzyskać |
|
« 1 » |