Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

prośba o podstawowy szkielet w C++ i OpenGL

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-18 11:09
Autor Wiadomość
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
prośba o podstawowy szkielet w C++ i OpenGL
» 2012-03-17 22:53:59
Chciał bym kogoś prosić o "kod szkielet" który nic nie robi ale który jest konieczny do działania reszty programu np gdy dodam jakąś funkcję rysującą glVertex2f(0.00, 3.0);
P-52815
akwes
» 2012-03-17 23:00:02
Wykoś ile się da z » Kurs OpenGL, C++Pierwszy program lekcja
P-52817
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-17 23:05:06
tylko że tutaj nawet bez modyfikacji podkreśla mi że błędne kilka linijek :/
P-52819
akwes
» 2012-03-17 23:06:30
A konkretnie ;> ?

I jak mam rozumieć "podkreśla" ? Jakieś błędy linkera, kompilatora?
P-52820
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-17 23:12:43
Tekst pomiędzy '*' są znakami podkreślonymi zygzakiem w oknie głównym programu. Zamieszczam kilka pierwszych podkreślonych linijek:
C/C++
* # include * < GL / glut.h >

* glClearColor *( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 );

* glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
itd. ale dodam że np fragment kodu:
C/C++
void Reshape( int width, int height )
{
    // generowanie sceny 3D
    Display();
}
nie jest w ogóle podkreślony.


A to co jest w oknie "Output" programu:
1>------ Build started: Project: szescian, Configuration: Debug Win32 ------
1>  szescian.c
1>c:\users\michal\desktop\proba opena\szescian.c(7): fatal error C1083: Cannot open include file: 'GL/glut.h': No such file or directory
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

P-52822
akwes
» 2012-03-17 23:39:42
Kompilator Ci mówi wyraźnie co jest nie tak.

Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

Poszukaj gdzie dokładnie masz nagłówki do opengla, bo widocznie albo ich nie ma, albo są gdzieś ukryte.
P-52823
Toboe
» 2012-03-18 11:09:07
Jaki kompilator? Środowisko trzeba czasem jakoś przygotować do pracy z OpenGL
W QTCreator np trzeba dodać do pliku *.pro
QT       += opengl
W QTCreatorze nie ma chyba też wbudowanej obsługi glut'a, ale wystarczy pewnie wygooglać zapytanie "QTCreator glut.h" i wywali rozwiązanie.
P-52840
« 1 »
  Strona 1 z 1