Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Przesuwanie mapy, nie kafelkowej

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-27 22:27
Autor Wiadomość
Savail
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Przesuwanie mapy, nie kafelkowej
» 2012-03-27 21:40:39
Hej,
Wiem, ze temat byl poruszany wiele razy ale musze sie upewnic czy dobrze zrozumialem o co chodzi. A wiec ja planuje zrobic side-scrollera i chcialbym wiedziec w jaki sposob projektowane sa mapy dla tego typu gier. A wiec poczatkowe wspolrzedne kazdego obiektu na mapie przechowywane sa np w .txt i w jaki sposob przydziela sie te wspolrzedne? To byloby troche klopotliwe przydzielajac je tak na chybil trafil i sprawdzanie jak sie wyswietla dopiero po odpaleniu gry... tymbardziej jesli te wspolrzedne maja wymiary miary kilku tysiecy. A wiec rozwiazaniem tego problemu jest stworzenie map editora na potrzeby swojej gry? I w nim graficznie wszystko poustawiac a odpowiednie wspolrzedne program zapisywalby do .txt?
Bylbym wdzieczny za pomoc
P-53320
SeaMonster131
» 2012-03-27 22:20:58
Problem dotyczy chyba zapisu współrzędnych a nie scrollowania mapy ;)
Po prostu masz np zmienne CameraX, CameraY, i odejmujesz(/dodajesz) je do współrzędnych wyświetlania obiektów (
Wyswietl( obiekt.x - CameraX, obiekt.y - CameraY; )
). Odpowiadają one za przesunięcie mapy.
Najlepiej jest stworzyć sobie edytor, w którym można by właśnie umieszczać takie obiekty. Następnie przy zapisie mapy, zapisujesz ich pozycje odejmując(/dodając) CameraX i CameraY.
P-53327
Savail
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-27 22:22:45
a wiec wspolrzedne obiektu rzedu paru tysiecy np x = 3000 to jest jak najbardziej normalna rzecz?
P-53328
hincu
» 2012-03-27 22:25:14
tak, wkoncu wszystko co wyswietlasz sklada sie z pixeli
P-53329
SeaMonster131
» 2012-03-27 22:25:22
Wydaje mi się, że tak. Przynajmniej zawsze tak robiłem i nie stwarzało to zadnego problemu.
P-53330
Savail
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-27 22:27:27
wlasnie ciezko znalezc dokladne info na ten temat, ale juz raczej wiem co i jak.
Dzieki wielkie za pomoc
P-53331
« 1 »
  Strona 1 z 1