Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Odbijanie piłki główką

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-27 22:29
Autor Wiadomość
Yoyo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Odbijanie piłki główką
» 2012-03-27 22:29:37
Witam, muszę napisać grę na zaliczenie z elementami fizyki. Postanowiłem, że zrobię grę w stylu odbijania piłki główką itd. Problem w tym, że nie mogę dobrać dobrej fizyki tej piłki przy odbiciu. Mam coś takiego (kod umieszczony w klasie piłki)
C/C++
if( sqrt(( x + 33 - player.x - 75 ) *( x + 33 - player.x - 75 ) +( y + 33 - player.y - 75 ) *( y + 33 - player.y - 75 ) ) <=( 33 + 75 ) )
{
    vy = - vy;
    vx = - vx + player.vx;
   
    if( player.skok )
         vy += player.vy / 4;
   
}
x, y - współrzędne piłki - liczone od lewego górnego rogu
vx, vy - wektory jej poruszania. (piłka odbija się i spada spadkiem swobodnym ze stałym przyspieszeniem)
player.x, player.y - współrzędne odbijającego - liczone od lewego górnego rogu
player.vx, player.vy - wektory poruszania się odbijającego, odbijający może skakać!
33 - promień piłki
75 - promień gracza

Prosiłbym o pomoc, ponieważ zostało mi mało czasu do końca terminu. Pozdrawiam :)
P-53332
« 1 »
  Strona 1 z 1