Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Laczenie klient/serwer

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-30 23:43
Autor Wiadomość
hincu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Laczenie klient/serwer
» 2012-03-30 20:07:57
Witam w programowaniu sieciowym jestem zielony ale chce sie tego wkoncu nauczyc ( potrzeba przy tworzeniu gry )
pytanie brzmi jak wy byscie napisali taka komunikacje? oraz ewentualnie jakis tutorial/poradnik o sieci w grach gdybyscie mogli podac do nakierowania mnie
bylbym bardzo wdzieczny : P
P-53522
ison
» 2012-03-30 22:59:14
bardzo prosta biblioteka i zapewne spełniająca wszystkie oczekiwania przeciętnego kodera jeśli chodzi o obsługę sieci: http://enet.bespin.org/Tutorial.html, połączenie to zaufane UDP, nauka biblitoeki zajmuje ~2 minuty


oraz ewentualnie jakis tutorial/poradnik o sieci w grach gdybyscie mogli podac do nakierowania mnie
na poziomie podstawowym tutorial do robienia gier real-time multiplayer jest złym pomysłem, sieciowość to bardzo trudna dziedzina jeśli chodzi o gry komputerowe,
dopiero po ogarnięciu większych podstaw (jakiś komunikator) warto przeczytać https://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_Multiplayer_Networking
P-53540
hincu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-30 23:14:06
laczenie klient/serwer mam pozostalo mi wykonanie formy wysylania danych ( chodzi o pakiety )
myslalem nad wysylaniem wszystkiego w osobnych bajtach i pakowac je w strukture pakiet zawierajaca 2 pierwsze bajty to wielkosc wyslanego/odebranego pakietu 3 bajt to typ pakietu a pozostale bajty dane
na razie uzywam winsock2 ale mysle tez nad przejsciem na sfml network caly czas i jakos nie moge sie zdecydowac XD
P-53542
ison
» 2012-03-30 23:24:26