Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[GLUT] Pobranie prawidłowych plików .a

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-02 18:03
Autor Wiadomość
xevuel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[GLUT] Pobranie prawidłowych plików .a
» 2012-04-02 17:28:03
Wziąłem się za OpenGL, i w związku z tym skopiowałem taki przykład:
C/C++
#include "glut.h"
#include <stdlib.h>

void DisplayScene()
{
    glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 );
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
    glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
   
    glBegin( GL_POLYGON );
   
    glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 );
    glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
   
    glEnd();
   
    glFlush();
   
    glutSwapBuffers();
}

void Reshape( int width, int height )
{
    DisplayScene();
}

enum
{
    EXIT
};

void Menu( int value )
{
    switch( value )
    {
    case EXIT:
        exit( 0 );
    }
}

int main( int argc, char * argv[] )
{
    glutInit( 0, 0 );
    glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB );
    glutInitWindowSize( 400, 400 );
    glutCreateWindow( "game.exe" );
    glutDisplayFunc( DisplayScene );
    glutReshapeFunc( Reshape );
    glutCreateMenu( Menu );
   
    #ifdef WIN32
    glutAddMenuEntry( "Wyjście", EXIT );
    #else
    glutAddMenuEntry( "Wyjscie", EXIT );
    #endif
   
    glutAttachMenu( GLUT_RIGHT_BUTTON );
   
    glutMainLoop();
   
    return 0;
}
korzystający z biblioteki GLUT (chociaż myślę, że kod nie ma większego znaczenia). Jednak kod się nie kompiluje, dostaję błędy "undefined reference to..." przy wszystkich funkcjach GLUT. Weszłem na stronę OpenGL, i chciałem stamtąd pobrać liby, ale te które pobrałem (a są to wersje 3.7 beta i 3.6) powodują dalsze wyświetlanie tych błędów. W związku z tym mam pytanie: Skąd pobrać liby, a dokładniej pliki .a, które działałyby pod kompilatorem MinGW 64 bit?

Tak jeszcze dodam, że pobrane pliki mają rozszerzenie .lib, nie .a - czy to może być przyczyną problemów?
P-53731
m4tx
» 2012-04-02 17:54:32
Pobrałeś bibliotekę, ta? A podlinkowałeś?

Tak jeszcze dodam, że pobrane pliki mają rozszerzenie .lib, nie .a - czy to może być przyczyną problemów?
Jeżeli są one przeznaczone dla języka C++ (a nie C) to tak.
P-53734
xevuel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-02 18:03:09
A podlinkowałeś?
No wiesz... Oczywiście że podlinkowałem, tylko kompilator w podlinkowanych plikach nie widzi tych funkcji.

Zainstalowałem sobie teraz DevPaka i stworzyłem nowy GLUT projekt - wyskakuje 'cannot find "-lglut32'"...

Problem rozwiązany. Użyłem freeglut. Jeśli ktoś chce zdobyć skompilowane liby freegluta, może zajrzeć tutaj.
P-53735
« 1 »
  Strona 1 z 1