[GLUT] Pobranie prawidłowych plików .a
Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-02 18:03
xevuel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[GLUT] Pobranie prawidłowych plików .a » 2012-04-02 17:28:03 Wziąłem się za OpenGL, i w związku z tym skopiowałem taki przykład: #include "glut.h" #include <stdlib.h>
void DisplayScene() { glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ); glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT ); glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glBegin( GL_POLYGON ); glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 ); glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glEnd(); glFlush(); glutSwapBuffers(); }
void Reshape( int width, int height ) { DisplayScene(); }
enum { EXIT };
void Menu( int value ) { switch( value ) { case EXIT: exit( 0 ); } }
int main( int argc, char * argv[] ) { glutInit( 0, 0 ); glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB ); glutInitWindowSize( 400, 400 ); glutCreateWindow( "game.exe" ); glutDisplayFunc( DisplayScene ); glutReshapeFunc( Reshape ); glutCreateMenu( Menu ); #ifdef WIN32 glutAddMenuEntry( "Wyjście", EXIT ); #else glutAddMenuEntry( "Wyjscie", EXIT ); #endif glutAttachMenu( GLUT_RIGHT_BUTTON ); glutMainLoop(); return 0; }
korzystający z biblioteki GLUT (chociaż myślę, że kod nie ma większego znaczenia). Jednak kod się nie kompiluje, dostaję błędy "undefined reference to..." przy wszystkich funkcjach GLUT. Weszłem na stronę OpenGL, i chciałem stamtąd pobrać liby, ale te które pobrałem (a są to wersje 3.7 beta i 3.6) powodują dalsze wyświetlanie tych błędów. W związku z tym mam pytanie: Skąd pobrać liby, a dokładniej pliki .a, które działałyby pod kompilatorem MinGW 64 bit? Tak jeszcze dodam, że pobrane pliki mają rozszerzenie .lib, nie .a - czy to może być przyczyną problemów? |
|
m4tx |
» 2012-04-02 17:54:32 Pobrałeś bibliotekę, ta? A podlinkowałeś? Tak jeszcze dodam, że pobrane pliki mają rozszerzenie .lib, nie .a - czy to może być przyczyną problemów? |
Jeżeli są one przeznaczone dla języka C++ (a nie C) to tak. |
|
xevuel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-02 18:03:09 No wiesz... Oczywiście że podlinkowałem, tylko kompilator w podlinkowanych plikach nie widzi tych funkcji. Zainstalowałem sobie teraz DevPaka i stworzyłem nowy GLUT projekt - wyskakuje 'cannot find "-lglut32'"... Problem rozwiązany. Użyłem freeglut. Jeśli ktoś chce zdobyć skompilowane liby freegluta, może zajrzeć tutaj. |
|
« 1 » |