bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Irrlicht - renderowanie ścian labiryntu » 2012-04-04 21:04:35 Witam was serdecznie, postanowiłem sobie napisać prosty labirynty 3D w Irrlicht'cie. No więc tak. Tablica przewchowuje od od góry ukła ścian: int tab[ 5 ][ 5 ] { 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 1 }
0 oznacza puste miejsce, a 1 ściane. I teraz mam taki problem. Otóż rozmyślam nad funkcją i już mam pomysł na nią(pętla for, która przelatuje tablice i instrukcja warunkowa sprawdza, czy w tablicy jest ściana, a jak tak, to rysuje ją), ale natknąłem się na pewien problem. Jak za jednym zamachem narysować wiele plane bez definiowania ich(samo ma się zdefiniować ile ich potrzebuje, oraz samo ma nałożyć teksture), oraz odwrócić je o 90* aby były normalnie jako ściany? Pomijam podłoge, gdyż to się później zrobi, narazie niech podłoga będzie to puste miejsce. Proszę o pomoc. |
|
Chlorek |
» 2012-04-04 22:58:37 Chciałbym pomóc ale nie za bardzo rozumiem Twój problem. Mógłbyś trochę jaśniej? Mam zmęczoną głowę i po prostu nie za bardzo mogę załapać o co chodzi. |
|
DejaVu |
» 2012-04-05 00:03:55 Hm? Jeżeli to jest labirynt 3D to po prostu rysuj sześciany w miejscu 'jedynek'. |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-05 14:00:52 hodzi mi o to, że mam plane(płaska ściana) i chcę go narysować. Ale jest z tym problem, że muszę go odwrócić o 90 stopni(bo tablica pokazuje mapy z góry) i wyświetlić kilkanaście naraz bez ładowania każdego. |
|
DejaVu |
» 2012-04-05 18:06:03 Wydaje mi się, że powinieneś najpierw zrobić swój labirynt w 2D, bo chyba nie zrozumiałeś rozwiązania, które Ci zaproponowałem... |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-05 20:51:48 Przepraszam, faktycznie nie zrozumiałem. Ale czy kilkadziesiąt sześcianów z teksturą nie zamuli gry? |
|
DejaVu |
» 2012-04-05 22:07:24 Hm... a czy gry 3D zamulają Ci na Twoim kompie? :P |
|
« 1 » |