Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGl] Problem z długością kodu » 2012-04-29 17:04:05 Witam, tyle linijek zajmuję stworzenie jednej figury w opengl (w kursie na tej stronie) glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 ); glVertex3f( 1.0, - 1.0, 1.0 );
glVertex3f( 1.0, - 1.0, 1.0 ); glVertex3f( 1.0, - 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( 1.0, - 1.0, - 1.0 ); glVertex3f( 1.0, 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, - 1.0 ); glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, 1.0, 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, - 1.0, 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, - 1.0, 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, - 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, - 1.0, - 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, 1.0, - 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, 1.0, 1.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, 1.0, 1.0 );
glVertex3f( 1.0, - 1.0, 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, - 1.0, 1.0 );
glVertex3f( 1.0, - 1.0, - 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, - 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, - 1.0 ); glVertex3f( - 1.0, 1.0, - 1.0 );
I jak ten kod moge skrócić? Np. glVertex3f( zmiennaX, 1.0, - 1.0 ); I w pentli dodawanie do zmiennejX + 1 i wyświetlanie wierzchołka. Ale to nie działa, ma ktos inne pomysły? |
|
xevuel |
» 2012-04-29 17:08:07 W rzeczywistości nie wykorzystuje się tej funkcji do tworzenia każdego obiektu z osobna. Wczytuje się po prostu obiekty .obj, .3ds czy inne. Wtedy kod jest duuużo krótszy, zwłaszcza przy skomplikowanych figurach.
Musisz pomyśleć, kiedy ta zmienna ma się zwiększyć/zmniejszyć, i napisać odpowiedni warunek. Gotowca nie dostaniesz, poza tym nawet nie wiadomo co chcesz wyświetlić. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-29 18:07:12 To jak wyświetlić tą funkcją np. 2 obiekty? |
|
xevuel |
» 2012-04-29 18:13:56 Nie "tą funkcją", bo to nie tylko od tej funkcji zależy co pojawi się na ekranie.
Poczytaj o wczytywaniu plików .obj/.3ds czy innych. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-29 19:47:48 Po przeczytaniu tego: http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=3380 Chyba narazie dam sobie spokój z opengl i wypróbuję Irrlicht. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-04-29 20:16:11 OpenGL a Irrlicht to 2 różne rzeczy.. OGL służy do pisania silników (takich jak Irrlicht), a Irrlicht - gotowy silnik - służy do pisania gier.
// I tak na przyszłość, jeżeli temat wyczerpany (uzyskałeś odp itp) to go zamknij. |
|
« 1 » |