Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGl] Problem z długością kodu

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-29 20:16
Autor Wiadomość
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGl] Problem z długością kodu
» 2012-04-29 17:04:05
Witam, tyle linijek zajmuję stworzenie jednej figury w opengl (w kursie na tej stronie)
C/C++
glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 );
glVertex3f( 1.0, - 1.0, 1.0 );

glVertex3f( 1.0, - 1.0, 1.0 );
glVertex3f( 1.0, - 1.0, - 1.0 );

glVertex3f( 1.0, - 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, - 1.0 );

glVertex3f( 1.0, 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 );

glVertex3f( - 1.0, 1.0, 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, - 1.0, 1.0 );

glVertex3f( - 1.0, - 1.0, 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, - 1.0, - 1.0 );

glVertex3f( - 1.0, - 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, 1.0, - 1.0 );

glVertex3f( - 1.0, 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, 1.0, 1.0 );

glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, 1.0, 1.0 );

glVertex3f( 1.0, - 1.0, 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, - 1.0, 1.0 );

glVertex3f( 1.0, - 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, - 1.0, - 1.0 );

glVertex3f( 1.0, 1.0, - 1.0 );
glVertex3f( - 1.0, 1.0, - 1.0 );
I jak ten kod moge skrócić? Np.
glVertex3f( zmiennaX, 1.0, - 1.0 );

I w pentli dodawanie do zmiennejX + 1  i wyświetlanie wierzchołka.
Ale to nie działa, ma ktos inne pomysły?
P-55597
xevuel
» 2012-04-29 17:08:07
W rzeczywistości nie wykorzystuje się tej funkcji do tworzenia każdego obiektu z osobna. Wczytuje się po prostu obiekty .obj, .3ds czy inne. Wtedy kod jest duuużo krótszy, zwłaszcza przy skomplikowanych figurach.

Musisz pomyśleć, kiedy ta zmienna ma się zwiększyć/zmniejszyć, i napisać odpowiedni warunek. Gotowca nie dostaniesz, poza tym nawet nie wiadomo co chcesz wyświetlić.
P-55600
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-29 18:07:12
To jak wyświetlić tą funkcją np. 2 obiekty?
P-55605
xevuel
» 2012-04-29 18:13:56
Nie "tą funkcją", bo to nie tylko od tej funkcji zależy co pojawi się na ekranie.

Poczytaj o wczytywaniu plików .obj/.3ds czy innych.
P-55606
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-29 19:47:48
Po przeczytaniu tego: http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=3380 Chyba narazie dam sobie spokój z opengl i wypróbuję Irrlicht.
P-55612
SeaMonster131
» 2012-04-29 20:16:11
OpenGL a Irrlicht to 2 różne rzeczy.. OGL służy do pisania silników (takich jak Irrlicht), a Irrlicht - gotowy silnik - służy do pisania gier.

// I tak na przyszłość, jeżeli temat wyczerpany (uzyskałeś odp itp) to go zamknij.
P-55615
« 1 »
  Strona 1 z 1