Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

uruchomienie gry- bład systemu ?

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-01 14:46
Autor Wiadomość
Trust
Temat założony przez niniejszego użytkownika
uruchomienie gry- bład systemu ?
» 2012-05-01 14:06:05
Witam !

Dlaczego wyskakuje mi błąd o treści: "Nie można uruchomić gry , ponieważ na komputerze nie znaleziono alleg42.dll.Spróbuj ponownie zainstalować program, aby naprawić ten problem" gdy chcę uruchomić grę jako aplikacja ?
W przypadku kiedy odpalam przez kompilator (przez wciśnięcie F9 )gra działa normalnie ...

Niżej kod źródłowy jeżeli miałby się do czegoś przydać.

C/C++
#include <allegro.h>

int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
   
    set_color_depth( 32 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 880, 686, 0, 0 );
   
    BITMAP * buffer = create_bitmap( 880, 686 );
    clear_to_color( buffer, 0x333333 );
    install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" );
    set_volume( 255, 255 );
   
    BITMAP * s1 = NULL;
    BITMAP * s2 = NULL;
    BITMAP * MAPA = NULL;
    BITMAP * bufor = NULL;
    BITMAP * start = NULL;
   
    SAMPLE * dzwiek = NULL;
   
   
    //********LADOWANIE***SAMOCHODOW************************************************
    bufor = create_bitmap( 880, 686 );
    if( !bufor )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "Nie mogę utworzyć bufora !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
    MAPA = load_bmp( "mapy/MAPA.bmp", default_palette );
    if( !MAPA )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "Nie mogę utworzyć mapy !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
   
    s1 = load_bmp( "samochody/s1.bmp", default_palette );
    if( !s1 )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "nie mogę załadować obrazka s1 !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
   
    s2 = load_bmp( "samochody/s2.bmp", default_palette );
    if( !s2 )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "nie mogę załadować obrazka s2 !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
   
    start = load_bmp( "start.bmp", default_palette );
    if( !s2 )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "nie mogę załadować obrazka start !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
   
    dzwiek = load_sample( "dzwieki/warkot1.wav" );
    if( !dzwiek )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "nie mogę załadować dzwieku !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
   
   
   
    //******************************************************************************
   
   
   
   
    int s1_x = 130, s1_y = 400, s2_x = 80, s2_y = 400;
    play_sample( dzwiek, 255, 127, 1000, 1 );
   
   
    while( !key[ KEY_ESC ] )
    {
        if( key[ KEY_LEFT ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 127, 300, 0 ); s1_x--; }
       
        if( key[ KEY_RIGHT ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 255, 1000, 0 ); s1_x++; }
       
        if( key[ KEY_UP ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 255, 1000, 0 ); s1_y--; }
       
        if( key[ KEY_DOWN ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 255, 1000, 0 ); s1_y++; }
       
       
        // samochod numer 2
       
       
        if( key[ KEY_A ] ) s2_x--;
       
        if( key[ KEY_D ] ) s2_x++;
       
        if( key[ KEY_W ] ) s2_y--;
       
        if( key[ KEY_S ] ) s2_y++;
       
       
       
       
        clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) );
        rest( 1 );
        blit( MAPA, bufor, 0, 0, 0, 0, MAPA->w, MAPA->h );
        blit( start, bufor, 20, 6, 40, 362, start->w, start->h );
        masked_blit( s1, bufor, 0, 0, s1_x, s1_y, s1->w, s1->h );
        masked_blit( s2, bufor, 0, 0, s2_x, s2_y, s2->w, s2->h );
        blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 880, 686 );
       
       
       
    }
   
   
   
   
   
    destroy_bitmap( bufor );
    destroy_bitmap( MAPA );
    destroy_bitmap( s1 );
    destroy_bitmap( s2 );
    readkey();
   
    destroy_bitmap( buffer );
   
    return 0;
}
END_OF_MAIN();
P-55742
m4tx
» 2012-05-01 14:28:15
Proste... Musisz umieścić wyżej wymieniony plik w katalogu z aplikacją. Czytaj ze zrozumieniem :)
P-55745
Trust
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-01 14:46:57
o tak ! :) Teraz działa. Bibliotekę sciągnąłem i śmiga :)

dzięki :)
P-55746
« 1 »
  Strona 1 z 1