Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Odświeżanie części ekranu

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-24 15:00
Autor Wiadomość
kemsai
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Odświeżanie części ekranu
» 2012-05-23 18:10:56
Witam.
Pisze sobie gierke w SFML i tak zauważyłem że wyświetlanie tekstu powoduje u mnie troche spadki FPSów (w sumie dość duże).
Pytanie moje brzmi czy można zrobić tak by odświerzała się tylko część ekranu która powinna być uaktualniana na bierząco a ekranik z tekstem tylko wtedy gdy zajdzie tam jakaś zmiana?
P-57234
m4tx
» 2012-05-23 18:14:09
Pytanie moje brzmi czy można zrobić tak by odświerzała się tylko część ekranu która powinna być uaktualniana na bierząco a ekranik z tekstem tylko wtedy gdy zajdzie tam jakaś zmiana?
Nawet gdyby się dało, to by to nic nie dało. Źle napisałeś kod i tyle. Może wczytujesz czcionkę za każdym obiegiem pętli? Pokaż kod.
P-57236
akwes
» 2012-05-23 18:33:04
Jeżeli naprawdę masz duży spadek fps, to można spróbować wcześniej zapisać napisy do png i je wyświetlać, ale to już ostateczność.
P-57237
Admixior
» 2012-05-23 22:02:34
Ja miałem duże lagi gdy za każdym obiegiem pętli zmieniałem text elementu sf::Text.
Więc zmieniaj tekst gdy tylko to konieczne.
P-57250
kemsai
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-23 23:18:00
Zmieniłem by metoda setText wywoływała się tylko przy zmianie stringu, ale spadek FPSów przy 60 znakach wynosi prawie 50 klatek...
P-57255
akwes
» 2012-05-23 23:19:05
@kemsai

50 klatek? Przy ilu normalnie? Jak przy 2000 FPS, to po prostu nie rozumiesz tego czym jest FPS. Porównaj czasy generowania klatki.
P-57256
kemsai
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-23 23:26:20
z 410 do 360 bez niczego spada.
P-57257
akwes
» 2012-05-23 23:27:03
Porównaj czasy generowania klatek, zamiast FPS. Da Ci to wiarygodniejszy wynik.
P-57258
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona