Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Problem z tłem do gry

Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-10 21:09
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Problem z tłem do gry
» 2012-06-09 19:13:20
Siemka, mam problem z mapą. Chodzi o to, że chce dodać tło i nie mogę. Zamieniałem bufor na mapę, lecz nie działa. Nakładałem bufor na mapę i nie działa. Jak poprawnie to zrobić?
P-58139
OSA_PL
» 2012-06-09 19:18:59
Daj kod
P-58141
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-09 19:26:12
C/C++
#include <allegro.h>
volatile long speed = 0;
void increment_speed()
{
    speed++;
}
END_OF_FUNCTION( increment_speed );
LOCK_VARIABLE( speed );
LOCK_FUNCTION( increment_speed );
int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 16 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 );
    install_timer();
    install_int_ex( increment_speed, BPS_TO_TIMER( 150 ) );
   
    BITMAP * bufor = NULL;
    BITMAP * ludek = NULL;
    BITMAP * ludek0 = NULL;
    BITMAP * ludek1 = NULL;
    BITMAP * ludek2 = NULL;
    BITMAP * ludek3 = NULL;
    BITMAP * ludek4 = NULL;
    BITMAP * ludek5 = NULL;
   
    bufor = create_bitmap( 640, 480 );
    if( !bufor )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "Nie mogê utworzyæ bufora !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
   
    ludek = load_bmp( "ludek.bmp", default_palette );
    ludek0 = load_bmp( "ludek0.bmp", default_palette );
    ludek1 = load_bmp( "ludek1.bmp", default_palette );
    ludek2 = load_bmp( "ludek2.bmp", default_palette );
    ludek3 = load_bmp( "ludek3.bmp", default_palette );
    ludek4 = load_bmp( "ludek4.bmp", default_palette );
    ludek5 = load_bmp( "ludek5.bmp", default_palette );
   
    int ludek_x = 100, ludek_y = 100;
    int frame = 0;
   
    while( !key[ KEY_ESC ] )
    {
        while( speed > 0 )
        {
           
            if( key[ KEY_LEFT ] ) ludek_x--;
           
            if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludek_x++;
           
            if( key[ KEY_UP ] ) ludek_y--;
           
            if( key[ KEY_DOWN ] ) ludek_y++;
           
            speed--;
           
            frame++;
            if( frame > 80 ) frame = 0;
           
        }
        clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) );
       
        if( key[ KEY_LEFT ] )
        {
            if( frame < 75 ) { draw_sprite( bufor, ludek, ludek_x, ludek_y ); }
            else if( frame >= 75 && frame < 150 ) { draw_sprite( bufor, ludek4, ludek_x, ludek_y ); }
        }
        if( key[ KEY_RIGHT ] )
        {
            if( frame < 75 ) { draw_sprite( bufor, ludek, ludek_x, ludek_y ); }
            else if( frame >= 75 && frame < 150 ) { draw_sprite( bufor, ludek4, ludek_x, ludek_y ); }
        }
        if( key[ KEY_UP ] )
        {
            if( frame < 75 ) { draw_sprite( bufor, ludek, ludek_x, ludek_y ); }
            else if( frame >= 75 && frame < 150 ) { draw_sprite( bufor, ludek4, ludek_x, ludek_y ); }
        }
        if( key[ KEY_DOWN ] )
        {
            if( frame < 75 ) { draw_sprite( bufor, ludek, ludek_x, ludek_y ); }
            else if( frame >= 75 && frame < 150 ) { draw_sprite( bufor, ludek4, ludek_x, ludek_y ); }
        }
        masked_blit( ludek, bufor, 0, 0, ludek_x, ludek_y, ludek->w, ludek->h );
        blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
    }
    remove_int( increment_speed );
    destroy_bitmap( ludek0 );
    destroy_bitmap( ludek1 );
    destroy_bitmap( ludek2 );
    destroy_bitmap( ludek3 );
    destroy_bitmap( bufor );
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN();

Nie ma tu moich prób bo je usunąłem.
P-58142
SeaMonster131
» 2012-06-09 23:10:51
1. Rysuj tło na buforze
2. Rysuj inne rzeczy na buforze
3. Rysuj bufor na ekranie
P-58149
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-10 21:09:11
Dzięki wielkie, działa :p
P-58210
« 1 »
  Strona 1 z 1