Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Część matematyczna rakiety

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-04 17:32
Autor Wiadomość
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Część matematyczna rakiety
» 2012-07-04 13:47:08
Witam. Niestety nie mam pojęcia jak ułożyć działanie matematyczne (raczej fizyczne) z następującymi danymi:

Masa rakiety: 5000 kg (dla przykładu w grze)
Początkowa prędkość rakiety: 0 km/h
Początkowa wysokość na której znajduje się rakieta: 0 metrów
Początkowe przyspieszenie rakiety: 0
Początkowy czas: 0

No i tak... Jak zrobić, aby rakieta - jak wiadomo - stopniowo zwiększała swoją prędkość? Najpierw jest powolny start i z czasem przyspiesza.

Wszystko na samym początku jest zerowe. Gdy ktoś kliknie spację (START GRY) to wtedy rusza czas. 1 sekunda w grze to
Czas += 1
. Gdy ktoś trzyma klawisz "W" zwiększa się prędkość rakiety, ale nie mogę zrobić
if( al_key_down( & StatusKlawiatury, ALLEGRO_KEY_W ) Predkosc += 1;
 gdyż wtedy rakieta nie wyglądała by naturalnie. Przyspieszenie musi powoli wzrastać, lecz nie mam pomysłu jak to zrobić. Z lekcji fizyki pamiętam wzór że Przyspieszenie = Droga / Czas. Lecz droga wynosi tu "0" a czas z każdą sekundą rośnie.

Jeżeli macie jakikolwiek inny pomysł na powolny start rakiety i stopniowe jej przyspieszanie chętnie je przeczytam. Każda pomoc mi się przyda.

PS. W mojej grze będą ulepszenia, więc wszystko musi być zmiennymi. Będzie można kupić silniki, opancerzenie itd. itp. więc na 100% masa się zmieni - dlatego zmienna Masa;, Gdy ktoś kupi silniki - na 100% będzie szybciej leciał więc Początkowe przyspieszenie też ulegnie zmianie.

Pozdrawiam.
P-59515
pekfos
» 2012-07-04 16:47:01
Jak jest wciśnięte W to zwiększaj przyspieszenie.
Wzory na prędkość i drogę powinieneś już znać.
P-59523
szyx_yankez
» 2012-07-04 16:49:14
Masa rakiety: 5000 kg (dla przykładu w grze)
Początkowa prędkość rakiety: 0 km/h
Początkowa wysokość na której znajduje się rakieta: 0 metrów
Początkowe przyspieszenie rakiety: 0
Początkowy czas: 0
Brakuje jeszcze, moc silnika rakiety.
P-59524
pekfos
» 2012-07-04 17:09:19
Brakuje jeszcze, moc silnika rakiety.
Można się pokusić jeszcze o stabilność lotu i jakość elementów (prawdopodobieństwo katastrofy).
P-59525
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-04 17:32:35
A no można. Na razie zaczynam "podstawy" tej gry ;) Potem się doda :D
Już działa z tym "W". Nie jest w miarę naturalnie, ale o to mi chodziło - powolny start i potem przyspiesza.

Dzięki wszystkim :)
P-59526
« 1 »
  Strona 1 z 1