Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML lub inna biblioteka] Odczytywanie zakodowanych obrazkow

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-17 10:43
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML lub inna biblioteka] Odczytywanie zakodowanych obrazkow
» 2012-07-13 22:38:21
Witajcie, dosc dlugo mnie nie bylo na tym forum. Otoz nie mam bladego (ani ciemnego :D) pojecia jak moznaby bylo to zrobic. Nie chodzi mi o odczytywanie czy cos takiego. Bardziej chodzi mi o sama klase. Nie wiem jak ona powinna wygladac. Probowalem juz robic je ale nie udawalo mi sie. TZN. jesli zna sie od poczatku wymiary obrazka to tak. Zakodowanie grafiki to mozna zrobic (wybaczcie za te wyrazenie) lekką pitką :) Bardziej chodzi mi o zmienianie wymiarow obrazka. Zeby on moglbyc swobodnie, jakby to ujac... Edytowany. Moze niezbyt dobrze to wyjasnilem ale...
Chcialem zrobic cos w tym stylu:
C/C++
class ObrRGB
{
   
    int r;
    int g;
    int b;
public:
    ObrRGB()
    {
        r = 0;
        g = 0;
        b = 0;
    }
    //tutaj SetRGB i GetRGB
};

class Obrazek
{
    ObrRGB pixels[ 20 ][ 20 ]; //przykladowo 20x20 ale nie wiem jak to zmienic
    //tutaj reszta jak np wczytaj i zapisz
   
};
Chodzi mi ogolnie o zmiane wielkosci tablicy. Moze i to jest blachy problem jednak chcialbym juz to wiedziec.

O i jeszcze. Jest jakas funkcja w SFML do wyswietlania 1 pixela?
P-59957
szyx_yankez
» 2012-07-13 22:52:17
Może powiedz co chcesz osiągnąć? Filtrowanie obrazków, zmiana/odczytywanie wartości składowych koloru danego piksela? Bo wydaje mi się, że idziesz okrężną drogą.
P-59958
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-14 21:47:24
Ahh chyba zle to wyjasnilem. Bardziej chodzi mi o zmiane wielkosci juz wczesniej zadeklarowanej tablicy. Czytalem gdzies ze trza to zrobic dynamicznym alokowaniem pamieci (czy cos w tym stylu). To cos z operatorem new. A to z wyswietlaniem pojedynczego pixela to chodzi o to czy mozna bezposrednio na oknie rysowac pixel (pozniej bede rysowal caly obrazek). Czy trzeba jakis bufor czy co? Widzialem metode z klasy Image (Sprite?) SetPixel(...) ale nie wiem czy taka sama metoda da sie zmienic pixel bezposrednio na oknie.
P-60054
hincu
» 2012-07-15 13:15:30
od tego masz kontenery...
» KursyKurs STL, C++ kurs
P-60072
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-15 18:07:58
hincu... wiem co to kontener ale chodzi mi o dwuwymiarowa tablice :) (I tak juz rozwiazalem problem).
Wiem ze oczekuje sie wyjasnienia w jaki sposob
Zrobilem klase ObrRGB (kolory r (Red-Czerwony), g (Green-Zielony), b(Blue-Niebieski) - to tak dla nie wtajemniczonych) i w klasie Obrazek dodalem dynamiczny wskaznik na 2 wymiarowa tablice o typie ObrRGB. Pozniej pobawilem sie operatorem NEW i voila(włala) :)

Edit:
Jeszcze jakby ktos mnie oswiecil jak zakodowac gotowa bitmape. Tzn zeby w paincie rysowac a pozniej kodowac (nie trza algorytmu ocz. tylko jak odczytac bitmape pixel po pixelu :) )
P-60093
xevuel
» 2012-07-15 18:23:54
Tzn zeby w paincie rysowac a pozniej kodowac (nie trza algorytmu ocz. tylko jak odczytac bitmape pixel po pixelu :) )
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMP_(format)
http://januszg.hg.pl/teksty/budowa_pliku_bmp.html

Ewentualnie jakieś biblioteki typu libjpeg, libpng.
P-60097
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-17 10:43:53
Hmm zobaczylem ze podczas przesuwania 1 obiektu (nawet nie wychodzi mi podwojne buf) program baaaaaardzo sie tnie. Baaardzo. Moze to dlatego ze przy czytaniu bitmapy zmieniam wielkosc dynamicznej tablicy. Czy to moze bardzo ciac program????? Jezeli tak to jak zrobic 2-wymiarowy wektor z pixelami?
P-60301
« 1 »
  Strona 1 z 1