[SFML lub inna biblioteka] Odczytywanie zakodowanych obrazkow
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-17 10:43
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML lub inna biblioteka] Odczytywanie zakodowanych obrazkow » 2012-07-13 22:38:21 Witajcie, dosc dlugo mnie nie bylo na tym forum. Otoz nie mam bladego (ani ciemnego :D) pojecia jak moznaby bylo to zrobic. Nie chodzi mi o odczytywanie czy cos takiego. Bardziej chodzi mi o sama klase. Nie wiem jak ona powinna wygladac. Probowalem juz robic je ale nie udawalo mi sie. TZN. jesli zna sie od poczatku wymiary obrazka to tak. Zakodowanie grafiki to mozna zrobic (wybaczcie za te wyrazenie) lekką pitką :) Bardziej chodzi mi o zmienianie wymiarow obrazka. Zeby on moglbyc swobodnie, jakby to ujac... Edytowany. Moze niezbyt dobrze to wyjasnilem ale... Chcialem zrobic cos w tym stylu: class ObrRGB { int r; int g; int b; public: ObrRGB() { r = 0; g = 0; b = 0; } };
class Obrazek { ObrRGB pixels[ 20 ][ 20 ]; };
Chodzi mi ogolnie o zmiane wielkosci tablicy. Moze i to jest blachy problem jednak chcialbym juz to wiedziec. O i jeszcze. Jest jakas funkcja w SFML do wyswietlania 1 pixela? |
|
szyx_yankez |
» 2012-07-13 22:52:17 Może powiedz co chcesz osiągnąć? Filtrowanie obrazków, zmiana/odczytywanie wartości składowych koloru danego piksela? Bo wydaje mi się, że idziesz okrężną drogą. |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-14 21:47:24 Ahh chyba zle to wyjasnilem. Bardziej chodzi mi o zmiane wielkosci juz wczesniej zadeklarowanej tablicy. Czytalem gdzies ze trza to zrobic dynamicznym alokowaniem pamieci (czy cos w tym stylu). To cos z operatorem new. A to z wyswietlaniem pojedynczego pixela to chodzi o to czy mozna bezposrednio na oknie rysowac pixel (pozniej bede rysowal caly obrazek). Czy trzeba jakis bufor czy co? Widzialem metode z klasy Image (Sprite?) SetPixel(...) ale nie wiem czy taka sama metoda da sie zmienic pixel bezposrednio na oknie. |
|
hincu |
» 2012-07-15 13:15:30 |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-15 18:07:58 hincu... wiem co to kontener ale chodzi mi o dwuwymiarowa tablice :) (I tak juz rozwiazalem problem). Wiem ze oczekuje sie wyjasnienia w jaki sposob Zrobilem klase ObrRGB (kolory r (Red-Czerwony), g (Green-Zielony), b(Blue-Niebieski) - to tak dla nie wtajemniczonych) i w klasie Obrazek dodalem dynamiczny wskaznik na 2 wymiarowa tablice o typie ObrRGB. Pozniej pobawilem sie operatorem NEW i voila(włala) :)
Edit: Jeszcze jakby ktos mnie oswiecil jak zakodowac gotowa bitmape. Tzn zeby w paincie rysowac a pozniej kodowac (nie trza algorytmu ocz. tylko jak odczytac bitmape pixel po pixelu :) ) |
|
xevuel |
» 2012-07-15 18:23:54 |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-17 10:43:53 Hmm zobaczylem ze podczas przesuwania 1 obiektu (nawet nie wychodzi mi podwojne buf) program baaaaaardzo sie tnie. Baaardzo. Moze to dlatego ze przy czytaniu bitmapy zmieniam wielkosc dynamicznej tablicy. Czy to moze bardzo ciac program????? Jezeli tak to jak zrobic 2-wymiarowy wektor z pixelami? |
|
« 1 » |