Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Mapa kafelkowa, a obiekty większe niż kafelek

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-14 23:44
Autor Wiadomość
mostrom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Mapa kafelkowa, a obiekty większe niż kafelek
» 2012-07-14 19:48:44
Witam ponownie.
Skoro mam już gotowy edytor terenu, trzeba się zabrać za stawianie większych obiektów na mapie :]
Mam taką strukturę dla kafelka:
C/C++
struct obiekt {
    int id_obiektu;
    bool kolizja;
};

struct kafelek {
    int id_kafla;
    obiekt ob;
    bool kolizja
   
};

Krótko mówiąc każdy kafelek będzie miał przypisany jakiś obiekt, lub w miejsce ob będzie NULL.

Jak może wyglądać wczytywanie takich obiektów z bitmapy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś liczyć punkty cięcia obrazu na podstawie id_obiektu. Jednak skąd program ma wiedzieć w którym miejscu obiekt się kończy na bitmapie?
Chyba, że obiekty różnych wymiarów będą w osobnych plikach, np wszystkie 50x50 w osobnym, wszystkie 150x50 w osobnym itd.
Jednak wydaje mi się że musi być jakiś bardziej uniwersalny sposób rozróżniania wymiarów?
P-60041
kampar
» 2012-07-14 20:34:52
ja na twoim miejscu nie przypisywałbym obiektów do kafelków, tylko utworzyłbym tablicę dynamiczną, która przechowywałaby wszystkie obiekty i ich pozycje.
P-60048
mostrom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-14 20:47:46
I wtedy program renderowałby najpierw kafle, a potem przelatywałby tablice po obiektach i je wyświetlał?
P-60051
waxx
» 2012-07-14 23:44:32
Tak.
P-60061
« 1 »
  Strona 1 z 1