Przerywanie warunku umieszczonego w pętli
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-17 19:22
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Przerywanie warunku umieszczonego w pętli » 2012-07-17 16:58:38 Witam was serdecznie, otóż chciałbym aby w mojej grze można było strzelać tylko wtedy, jak będzie jakaś zmienna ustawiona. Kod wygląda tak: while( klawisz != ESCAPE ) { klawisz = pobierzklawisz(); if( klawisz == SPACE ) { if( allowfire < 20 ) break; if( allowfire >= 20 ) allowfire = 0; strzal(); } allowfire++; }
Niestety, ale jak nacisne spacje, to wtedy cała pętla się przerywa i gra się zamyka. Jak zrobić, aby tylko warunek się przerywał? |
|
kampar |
» 2012-07-17 17:05:25 break nie przerywa ifa tylko petle for i dlatego gra ci się zamyka. Użyj else if, albo wogóle wywal pierwszy warunek, a funkcję strzał daj w klamry dla drugiego warunku |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-17 19:22:37 Działa jak marzenie, zamykam. Dzięki wielkie. |
|
« 1 » |