lelu0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
GTK+, GUI, z czym to się je? » 2012-07-20 02:07:38 Witam, jak na początkującego przystało mam kilka pytań, które może są głupie, ale nigdzie nie moge doszukać się odpowiedzi. Chciałbym napisać sobie prosty programik w czystym C++, ale nie byłoby źle jeśli posiadałby interfejs graficzny. I tu rodzi się pytanie. Jak połączyć kod w C++ z biblioteka GUI? Wszystkie kursy opisują obsługę samej biblioteki, a nie jak napisać w niej program robiący coś konkretnego. Chodzi mi o podstawowe czynności, np operacje matematyczne na zmiennych, wyświetlanie zmiennych na ekranie. Jakich typów zmiennych można używać w GTK? Proszę nie bić za bardzo lamerskie pytania, pozdrawiam. |
|
yoogi |
» 2012-07-20 02:42:09 No można, tylko nie tak jak sobie myślisz. Żeby wyświetlić coś w etykiecie czy polu tekstowym musisz mieć ciąg znaków, zwykłą liczbę musisz zamienić na ciąg znaków. Co konkretnego chciał byś napisać ? |
|
DejaVu |
» 2012-07-20 02:43:21 Przeczytaj kurs GTK+, przeczytaj kurs C++, a wszystko stanie się jasne. |
|
lelu0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-20 03:15:37 Kurs c++ skończyłem, GTK Przeglądałem i ni w ząb nie wiedziałem jak się za to zabrać. Chodziło mi o grę, w której podejmujesz decyzje w wyniku których zwieksza/zmniejsza się ilość pieniędzy, punktów, przechodzi się do następnego dnia itd. |
|
m4tx |
» 2012-07-20 06:44:52 Umiałbyś taką grę w konsoli napisać? Jeśli nie, to takiej gry używając GTK+ czy innej biblioteki też nie napiszesz.
W GTK+ generalnie używa się tych samych typów zmiennych, co w C, mają jedynie napisane "g" przed nazwą, coby łatwiej podłączać bibliotekę z innych języków, np.: gchar, gint, itd. |
|
lelu0 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-20 16:02:07 Taką grę już praktycznie napisałem, Chciałem stworzyć bardziej rozbudowaną wersję. |
|
kampar |
» 2012-07-20 17:28:19 Zanim zabierzesz się za GTK+ polecam poznać jakąś bibliotekę graficzną, np SFML. Będzie ci łatwiej. |
|
yoogi |
» 2012-07-21 01:25:38 A ja dla odmiany polecę inaczej, pierw GUI potem SFML :) |
|
« 1 » 2 3 4 |