[Allegro, C++] Błąd z wyświetlaniem
Ostatnio zmodyfikowano 2009-04-07 17:52
paczaja Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, C++] Błąd z wyświetlaniem » 2009-04-07 17:25:25 Witam! Mam problem z moją "grą" a mianowicie: mam funkcję, która wyświetla mi mapę, którą wcześniej definiuję w tablicy. Mapa się wyświetla i z tym nie ma problemu. Chciałem również aby w tej samej grze poruszał się ludzik. Zrobiłem więc poruszanie się, ale gdy chcę wyświetlić ludzika to wyskakuje windosowy błąd aplikacji. Podaję urywek kodu: Dobrze działający kod: while( !key[ KEY_ESC ] ) { while( speed > 0 ) { if( ludzik_x == 0 ) ludzik_x++; if( ludzik_x == 600 ) ludzik_x--; if( ludzik_y == 0 ) ludzik_y++; if( ludzik_y == 440 ) ludzik_y--; if( key[ KEY_LEFT ] ) ludzik_x--; if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludzik_x++; if( key[ KEY_UP ] ) ludzik_y--; if( key[ KEY_DOWN ] ) ludzik_y++; speed--; } clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); mapa(); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } oraz źle działający: while( !key[ KEY_ESC ] ) { while( speed > 0 ) { if( ludzik_x == 0 ) ludzik_x++; if( ludzik_x == 600 ) ludzik_x--; if( ludzik_y == 0 ) ludzik_y++; if( ludzik_y == 440 ) ludzik_y--; if( key[ KEY_LEFT ] ) ludzik_x--; if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludzik_x++; if( key[ KEY_UP ] ) ludzik_y--; if( key[ KEY_DOWN ] ) ludzik_y++; speed--; } clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); mapa(); masked_blit( ludzik, bufor, 0, 0, ludzik_x, ludzik_y, 40, 40 ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } Co o tym myślicie? |
|
pekfos |
» 2009-04-07 17:34:30 BITMAP jest NULL. odwołujesz sie do pamięci która niejest twoja. nie utworzyłeś bitmapy lub nie załadowałeś jej lub wystąpił błąd przy ładowaniu(zła nazwa); sprawdź nazwę pliku |
|
paczaja Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-07 17:52:33 kurcze...dzięki, jesteś wielki:D jedna literka w pliku była zła:D pozdrawiam. |
|
« 1 » |