Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pisanie silnika

Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-26 12:44
Autor Wiadomość
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pisanie silnika
» 2012-08-23 21:15:13
Witam was, po nauce C++ chciałbym napisać jakiś prosty silnik 2D. Oczywiście nie teraz, bo polegne. Ale zawsze warto pytać wcześniej. Z tego co się orientuje, to silnik to najzwyczajniej zbiór funkcji napisany za pomocą jakiegoś API graficznego. Czyli w ten sposób:
C/C++
void CreateMesh( parametr1, parametr2, parametr3 )
{
    //Kod napisany w DX lub OpenGL
}

Czyli idąc tym tropem, mam funkcję do rysowania kwadratu(to nie moja, przepisałem ją z jakiejś strony):
C/C++
void drawSquare( int x1, int y1, int x2, int y2 )
{
    glBegin( GL_LINES )
    glVertex2f( x1, y1 )
        : glVertex2f( x2, y2 ) glEnd() }

Czy właśnie tak wygląda pisanie silników? Czy chodzi tu o coś jeszcze?
P-63459
waxx
» 2012-08-23 21:17:31
wpierw zastanow sie po co ci to
P-63461
DejaVu
» 2012-08-23 21:17:56
Zacznij pisać grę - jak zaczniesz się zastanawiać co jest potrzebne do stworzenia gry (nieważne jakiej) to będziesz wiedział, że wchodzisz w strefę silnika :) Nie nauczysz się z teorii jak pisać silnik ani jak się pisze silnik. Twórca silnika podejmuje decyzje jak rozwiąże wszelkie zagadnienia i problemy związane z jego budową oraz obsługą świata.
P-63462
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-23 21:24:36
Piszę gry narazie w Allegro i nie mam zamiaru pisać własnego silnika narazie, bo i tak się to skończy fiaskiem. A po co chcę pisać silnik? Żebym kiedyś mógł na nim napisać grę i powiedzieć z dumą, że jest ona na moim własnym silniku. To programowanie, każda próba napisania czegoś daje mi wiedzę, a o to mi chodzi. Mi tylko chodzi o przykłady, wiem, że silnik to głównie pomysły i rozwiązania autora, lecz czy ten przykład który podałem jest poprawny? Czy jednak, jak pytałem, chodzi tu o coś innego?
P-63467
waxx
» 2012-08-23 21:31:35
Dumny to powinienes byc po napisaniu dobrej gry, niewazne gdzie, w cpp, w Game Makerze. Nie podoba mi sie filozofia ze 'dobra gra to na swoim silniku' - to takie plytkie i warsztatowe (:)).

W przypadku gry 2D silnik bedzie sie sprowadzal do renderingu, jakiegos menadzera resourcow, obslugi dzwieki, moze fizyki. postprocessingu...
P-63470
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-24 13:03:05
Nie powiedziałem, że dobra gra musi być na swoim silniku ;) A jeśli chodzi o funkcjonalność, to zależy mi na takim silniku:
-Proste wyświetlanie obrazków
-Prymitywy
-Jakiś prosty timer
-Ewentualnie odtwarzanie dźwięków

Myślę, że warto będzie zajrzeć do source Allegro. Może da mi to wgląd.
P-63525
Mrovqa
» 2012-08-24 13:09:42
Polecam ci SFMLa ;) Co do timera - to jest akurat bardzo prosto napisać :) Przy resecie zapamiętujesz aktualny czas, a przy pobieraniu czasu z timera - bierzesz różnicę aktualnego czasu z tym, co masz zapisane w składowej klasy :) 5 min pisania ;)
P-63526
waxx
» 2012-08-24 13:20:14
Akurat allegro jest obrzydliwie napisane i to najgorszy przyklad do podgladania.
P-63527
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona