Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wiele postaci - Jak je oznaczyć?

Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-26 20:37
Autor Wiadomość
hakr1921
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wiele postaci - Jak je oznaczyć?
» 2012-08-26 12:56:12
A więc tak, mam napisane że co ileś tam sekund na mapie pojawia się jeden nowy potwór.
Teraz będę robić kolizje, więc jak mam oznaczyć każdego z nich? Jak nazwać jedną postać spośród 50 która chce zabić albo coś w tym stylu?

Oto kod
C/C++
void InitComet( Comet comets[], int size )
{
    for( int i = 0; i < size; i++ )
    {
        comets[ i ].live = false;
    }
};
void DrawComet( Comet comets[], int size )
{
    for( int i = 0; i < size; i++ )
    {
        if( comets[ i ].live )
        {
            masked_blit( ufob, bufor, ludek.kierunek * 20, ludek.klatka * 30, comets[ i ].x, comets[ i ].y, 20, 30 );
           
        }
    }
};
void StartComet( Comet comets[], int size )
{
    for( int i = 0; i < size; i++ )
    {
        if( !comets[ i ].live )
        {
            if( rand() % 10 == 0 )
            {
                comets[ i ].live = true;
                comets[ i ].x = rand() %( 1000 );
                comets[ i ].y = rand() %( 1000 );
                break;
            }
        }
    }
};
void UpdateComet( Comet comets[], int size )
{
    for( int i = 0; i < size; i++ )
    {
        if( comets[ i ].live )
        {
            {
               
                if( ludek.x - 10 > comets[ i ].x ) comets[ i ].x++;
               
                if( ludek.x + 10 < comets[ i ].x ) comets[ i ].x--;
               
                if( ludek.y - 10 > comets[ i ].y ) comets[ i ].y++;
               
                if( ludek.y + 10 < comets[ i ].y ) comets[ i ].y--;
               
                rest( 2 );
               
                if( key[ KEY_SPACE ] ) { comets[ i ].live = false; }
            }
        }
    }
};

Jak ma wyglądać kolizja?
P-63640
SeaMonster131
» 2012-08-26 20:37:54
Moim zdaniem najłatwiej będzie użyć np » standard C++vector.
Teraz będę robić kolizje, więc jak mam oznaczyć każdego z nich?
Tak jakby masz oznaczenie kto jest kto:
C/C++
for( int i = 0; i < size; i++ )
{
}
chodzi o zmienną 'i'.
P-63683
« 1 »
  Strona 1 z 1