Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

stworzenie własnej, prostej gry - wyzwanie

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-08 15:39
Autor Wiadomość
Wojtek_X
Temat założony przez niniejszego użytkownika
stworzenie własnej, prostej gry - wyzwanie
» 2012-10-08 00:45:59
Cześć,
dopiero uczę się programować w C++. Póki co umiem podstawy, ale w głowie mam już wiele programistycznych planów :).
Mam do was, bardziej doświadczonych osób, pytanie:
W przyszłości (niezbyt odległej) chciałbym stworzyć m.in. prostą grę (coś na wzór gier pisanych we fleshu), która będzie polegać na tym, że będzie plansza z "labiryntem". Labirynt jest w cudzysłowie, bo to nie będzie labirynt tylko kilka dróg przecinających się nawzajem, po których będą się poruszać kulki - wizualnie może się to skojarzyć z labiryntem :)
Na każdym przecięciu dwóch dróg będzie "mostek", który będzie się obracał po przyciśnięciu na niego myszką i będzie łączył jedną lub drugą drogę.
Po drodze, tak jak wspomniałem będą poruszać się kulki - z każdym poziomem będzie ich więcej.
Kulki będą poruszać się losowo i będą musiały dojść do "mety".

Celem gracza będzie ustawianie wspomnianych mostków w taki sposób, by kulka mogła przejść przez drogę. W innym wypadku, gdy most będzie łączył złą drogę, kulka spadnie z drogi w przepaść i "game over" :).
Dlatego, że kulki będą poruszać się w sposób losowy owe "mostki" trzeba będzie przekręcać na bieżąco, zanim kulka do niego dotrze.

Chodzi o taką grę na podzielność uwagi - przy kilku kulkach będzie to dość trudne.

Kiedyś grałem w taką gierkę ale po pierwsze nie mogę jej już znaleźć :( (może ktoś ją kojarzy i ma na nią namiar? :D) a po drugie miała ona kilka wad - np. w tamtej grze kulki na każdym poziomie poruszały się tak samo a nie losowo i najtrudniejszy poziom nie sprawiał kłopotu po kilkunastu/dziesięciu razach próby (po prostu znało się na pamięć która kulka jaką drogę wybierze i który mostek trzeba zmienić).

Wracając do pytań, gdyż chciałbym być świadomy co mnie czeka :). Czy możecie mi powiedzieć:

1. Jak wy, bardziej doświadczeni programiści, oceniacie poziom trudności stworzenia takiej gry?
2. ile czasu trzeba mniej więcej poświęcić by stworzyć taką gierkę przez początkującego i doświadczonego programistę (lub ile wam by to zajęło?). Wówczas będę miał jakiś punkt odniesienia by ocenić ile ja będę nad tym siedział :D (np. 10 razy dłużej ;])
3. Jakie biblioteki mi się do tego przydadzą? Pomijam WinApi, którego właśnie się uczę. Głównie chyba przydałaby mi się jakaś biblioteka do grafiki (?) - chociaż raczej nie takiej jak w Starcraft II czy World of Warcraft - to ma być prosta gierka dla zabawy, ale też chcę by jakoś wyglądała :) - szczególnie by kulka była kulką a nie kwadracikiem :D
4. Jakieś sugestie, rady, cokolwiek - jak przebrnąć przez pierwszy taki większy projekt? Czego i gdzie szukać, czego unikać, jak to zorganizować etc?

Zachęcam do dyskusji! Z góry dziękuję za waszą pomoc!
pozdrawia
P-66375
Dragonit
» 2012-10-08 06:44:50
1. Jak wy, bardziej doświadczeni programiści, oceniacie poziom trudności stworzenia takiej gry?
Po 8 latach doświadczenia, poziom trudności napisania tej gry w 2D to na moje oko 1/10.

2. ile czasu trzeba mniej więcej poświęcić by stworzyć taką gierkę przez początkującego i doświadczonego programistę (lub ile wam by to zajęło?). Wówczas będę miał jakiś punkt odniesienia by ocenić ile ja będę nad tym siedział :D (np. 10 razy dłużej ;])
Hmm. Bardziej to chyba zależy od zapału i samozaparcia, zacząć projekt jest prosto, ukończyć to już coś i każdy tutaj ci to powie. Żeby stworzyć taką gierkę wystarczy ci kurs C++ na tej stronie, oraz zapoznanie się z jakąś biblioteką, np allegro/sfml. Z mojego doświadczenia wiem, że i tak swojego pierwszego projektu nie ukończysz, odstawisz na bok, zapomnisz, że istniał:p i nagle jakimś czasie przypomnisz sobie o nim i... piszesz go od nowa hehe.

3. Jakie biblioteki mi się do tego przydadzą? Pomijam WinApi, którego właśnie się uczę. Głównie chyba przydałaby mi się jakaś biblioteka do grafiki (?) - chociaż raczej nie takiej jak w Starcraft II czy World of Warcraft - to ma być prosta gierka dla zabawy, ale też chcę by jakoś wyglądała :) - szczególnie by kulka była kulką a nie kwadracikiem :D
WinApi dla poczatkującego ? Mnie by to zniechęciło, odstaw na później jakie biblioteki ? jak już mówiłem, allegro/sfml, szybko załapiesz.
szczególnie by kulka była kulką a nie kwadracikiem :D
 no to chyba już zależy od twoich umiejętności paintotwórczych :p

4. Jakieś sugestie, rady, cokolwiek - jak przebrnąć przez pierwszy taki większy projekt? Czego i gdzie szukać, czego unikać, jak to zorganizować etc?
Najpierw przeczytaj kurs C++, a najlepiej kup sobie książkę, później napisz kilkadziesiąt prostych projektów, naucz się jakiejś biblioteki do tworzenia gier 2D i wsio :)
jak przebrnąć przez pierwszy taki większy projekt?
 na razie zapomnij bo się zniechęcisz, napisz kółko krzyżyk w konsoli i ciesz się jego prawidłowym działaniem, im więcej ukończysz projektów tym większe zyskasz doświadczenie, więc pisz pisz i jeszcze raz pisz.

Pozdrawiam.
P-66377
Wojtek_X
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-08 10:45:07
Dzięki wielkie za odpowiedź! :)
ad 1) Tak myślałem, że to będzie w granicach 1/10 bo ciężko wymyślić coś trudniejszego :P
ad 2) Hehe, już miałem ten etap, że pierwszy projekt szlag trafił - teraz z nową dawką sił i wiedzy chcę zaatakować ten projekt i go już ukończyć ucząc się nowych rzeczy :D
ad 3) No niestety WinApi też chcę przynajmniej kojarzyć - wiedzieć co to jest, co tam jest i w ogóle z czym to się je. Nie to, żeby od razu się w tym specjalizować. Również myślałem nad korzystaniem z jakiś bardziej cywilizowanych bibliotek :)
ad 4) Jestem już po lekturze Symfonii C++ oraz zacząłem trochę inne książki - np. Język C++ Szkoła programowania
pozdrawiam :)
P-66386
SeaMonster131
» 2012-10-08 15:39:35
1. Jak wy, bardziej doświadczeni programiści, oceniacie poziom trudności stworzenia takiej gry?
Programuję już 2 lata i mówiąc wprost - gra b. łatwa do napisania :)

2. ile czasu trzeba mniej więcej poświęcić by stworzyć taką gierkę przez początkującego i doświadczonego programistę (lub ile wam by to zajęło?).
Pewnie z jakiś 1 dzień, może w tym czas na zrobienie grafiki.

3. Jakie biblioteki mi się do tego przydadzą? Pomijam WinApi, którego właśnie się uczę. Głównie chyba przydałaby mi się jakaś biblioteka do grafiki (?) - chociaż raczej nie takiej jak w Starcraft II czy World of Warcraft - to ma być prosta gierka dla zabawy, ale też chcę by jakoś wyglądała :) - szczególnie by kulka była kulką a nie kwadracikiem :D
Ja proponuję Allegro5, ale ostatnio popularny jest SFML.

4. Jakieś sugestie, rady, cokolwiek - jak przebrnąć przez pierwszy taki większy projekt? Czego i gdzie szukać, czego unikać, jak to zorganizować etc?
Musisz mieć chęci, by taki projekt napisać i cierpliwość. Pewnie wiele spotkasz jeszcze problemów, nad którymi będziesz się głowić dużo czasu :) Ale tak jak powiedział @Dragonit - pewnie wielu projektów nie ukończysz (na kończenie projektów będzie jeszcze czas ;), ale to właśnie dobrze. Pisząc kolejne aplikacje po prostu uczysz się, zdobywasz doświadczenie i tym samym każda następna aplikacja jest lepsza od poprzedniej.
P-66400
« 1 »
  Strona 1 z 1