Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Linux obok M$

Ostatnio zmodyfikowano 2009-04-17 15:48
Autor Wiadomość
WunM
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Linux obok M$
» 2009-04-17 13:37:27
Dosłownie przed chwilą odechciało mi się Windowsa. Miałem włączone aktualizacje automatyczne, które zawieszały proces odpowiedzialny za dostęp do neta. Mniejsza z tym, już sobie poradziłem (wyłączyłem to dziadostwo). Więc  postanowiłem przerzucić się na linuxa (od dawna miałem to zrobić). Jednak nie mam duzego doświadczenia co do jakiejkolwiek dystrybucji linuxa (tzn. troszkę znam Ubuntu) i muszę się poradzić fachowców ;)

Po pierwsze muszę zostawić WinShita na komputerze bo nie tylko ja z niego korzystam, a inni sobie nie poradzą ze zmianą systemu ;-p więc kilka pytań:

1)Która dystrybucja linuxa nie gryzie się za mocno z M$
2)Gdzie znajdę ciekawe linki z poradami nt linux i Win$ na jednym komputerze

Mój znajomy mówił ze ma na komputerze linuxa(nie wiem jaką dystrubucję) i środowisko pozwalające odpalać windowsowe programy, Zna ktoś może coś takiego?

Z góry dzięki za rady ;)

//edit

Partycja którą mam przeznaczoną na linuxa jest NTFS, będą problemy?
P-5776
krdk
» 2009-04-17 13:46:58
1.Linux raczej nie ma nic wspólnego z Windowsem.
2.Na forum Ubuntu jest dużo tego. Tam dużo ludzi ma dwa systemy.
3.Jest taki program "wine" na linuxa i dzięki niemu można uruchamiać na linuxie windowsowe programy(i gry). Oczywiście wine ma ograniczenia i nie wszystko na nim uruchomisz.

EDIT:
Na linuxa musisz utworzyć dwie partycje 1- Swap(wymiana pamięci)ok - 512mb. I drugą właściwą - ext3. Linux potrzebuje innego systemu plików. Poczytaj o tym w googlach.
P-5777
WunM
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-04-17 13:52:53
No właśnie martwi mnie to że muszę mieć inny system plików. Gdzieś czytałem że da to sie zmienić, tylko nie wiem czy nową partycję będę musiał robić.
P-5778
DeBugger
» 2009-04-17 14:20:02