[SFML 2.0] Poruszanie sie auta widok z gory
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-16 22:11
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Poruszanie sie auta widok z gory » 2012-10-15 22:29:08 Czesc chcialbym zasymulowac poruszanie sie auta jak w gta 2. Mozecie mi zaproponowac rozwiazanie ;D ? Bo jedyne co mi przychodzi do glowy to co obrot o jakis kat wyznaczenie pozycji x i y.
P.S Wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl, czy klasa sf::View rozwiazala by sprawe? |
|
Mrovqa |
» 2012-10-16 08:11:13 P.S Wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl, czy klasa sf::View rozwiazala by sprawe? |
Google, dokumentacja, testowy programik - masz odpowiedź. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-16 17:48:19 Obracając jakiś samochód wykorzystujesz zmienną angle. Żeby samochód pojechał w tym kierunku, w którym jest zwrócony, musisz poczytać o sin() i cos(). |
|
hincu |
» 2012-10-16 21:57:40 ogod po co zaraz trygonometrie w to mieszac... |
|
Mrovqa |
» 2012-10-16 22:05:43 Jakby nie patrzeć trygonometria to jest na podobieństwo trójkątów liczone - czyli proporcja :) Poza tym - rozwiązania z trygonometrią są proste. x = cos( a ) * r; y = sin( a ) * r;
@hincu ?? |
|
ison |
» 2012-10-16 22:11:52 @hincu, jeśli mówisz o wektorze kierunkowym to też to jest trygonometria. Bo i tak masz stosunek x, y do długości wektora. |
|
« 1 » |