Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Poruszanie sie auta widok z gory

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-16 22:11
Autor Wiadomość
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.0] Poruszanie sie auta widok z gory
» 2012-10-15 22:29:08
Czesc chcialbym zasymulowac poruszanie sie auta jak w gta 2. Mozecie mi zaproponowac rozwiazanie ;D ? Bo jedyne co mi przychodzi do glowy to co obrot o jakis kat wyznaczenie pozycji x i y.











P.S Wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl, czy klasa sf::View rozwiazala by sprawe?
P-66913
Mrovqa
» 2012-10-16 08:11:13
P.S Wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl, czy klasa sf::View rozwiazala by sprawe?
Google, dokumentacja, testowy programik - masz odpowiedź.
P-66924
SeaMonster131
» 2012-10-16 17:48:19
Obracając jakiś samochód wykorzystujesz zmienną angle. Żeby samochód pojechał w tym kierunku, w którym jest zwrócony, musisz poczytać o sin() i cos().
P-66938
hincu
» 2012-10-16 21:57:40
ogod po co zaraz trygonometrie w to mieszac...
P-66956
Mrovqa
» 2012-10-16 22:05:43
Jakby nie patrzeć trygonometria to jest na podobieństwo trójkątów liczone - czyli proporcja :) Poza tym - rozwiązania z trygonometrią są proste.
C/C++
x = cos( a ) * r;
y = sin( a ) * r;
// x,y - wspolrzedne
// a - kat (wzgledem poczatku ukladu wspolrzednych)
// r - przebyta droga

@hincu ??
P-66957
ison
» 2012-10-16 22:11:52
@hincu, jeśli mówisz o wektorze kierunkowym to też to jest trygonometria. Bo i tak masz stosunek x, y do długości wektora.
P-66958
« 1 »
  Strona 1 z 1