qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 5] Program crashuje » 2012-10-27 13:50:58 Napisałem program który w pewnych momentach crashuje. Jest to gra, program crashuje nawet od zwykłego stania. Tzn. wszystko działa poprawnie jednak w pewnym momencie następuję wyłączenie programu np. po 1m 30s. Gdy zostawiłem program włączony i wróciłem pisało że crah nastąpił po 6 minutach. W CODE::BLOCKS wyskakuje taka informacja: TO POJAWIA SIĘ PRZY KAŻDYM URUCHAMIANIU: Checking for existence: C:\Program Files\CodeBlocks\Nowy folder\gra\bin\Debug\gra.exe Executing: "C:\Program Files\CodeBlocks/cb_console_runner.exe" "C:\Program Files\CodeBlocks\Nowy folder\gra\bin\Debug\gra.exe" (in C:\Program Files\CodeBlocks\Nowy folder\gra\.)
TO DODATKOWO PO CRASHU: Process terminated with status 3 (6 minutes, 30 seconds) A w konsoli pojawia się: Jaka może być przyczyna błędu ? |
|
crash |
» 2012-10-27 14:15:03 Przyczyna może być różna. Jak dla mnie info, które podałeś, nic nie mówi o przyczynie. Taki sam błąd można spowodować na różne sposoby, bez kodu lipa. Linia 189, plik: D:\Libraries\build\allegro\src\Allegro-5/0.x\src\misc\vector.c http://www.pc-library.com/errors/error-code/3-0x3/ |
|
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-27 14:19:49 W konsoli jest podana jakaś ścieżka do folderu na dysku D który nawet nie istnieje, w ogóle wszystko mam zainstalowane na C więc skąd ta ścieżka. Kodu już trochę jest, i zrobiony jest w paru modułach więc to raczej jak by ktoś z was był zainteresowany to mogę mu pokazać to sobie obejrzy. Nie chciał bym go wstawiać tutaj publicznie. |
|
crash |
» 2012-10-27 14:36:40 Prześledź krok po kroku swoije wszystkie pliki .hxx oraz .cxx, posprawdzaj sekcje include, dołączone biblioteki do linkera. |
|
xevuel |
» 2012-10-27 14:39:42 Albo po prostu skompiluj u siebie Allegro ze źródeł. |
|
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-27 14:55:40 Przepraszam za te pewnie banalne pytanie, ale czym jest kompilacja ze źródeł, są jakieś do tego poradniki, i czemu ma mi to pomóc rozwiązać problem ?
Obejrzałem wszystkie #include i zgadzają się: #include <allegro5/allegro.h> #include <allegro5/allegro_image.h> #include <allegro5/allegro_native_dialog.h>
linker setting debug: allegro-5.0.7-monolith-mt-debug relase: allegro-5.0.7-monolith-mt
Plików .hxx oraz .cxx (jeśli dobrze rozumiem polecenie) nie posiadam, w programie obecnie występują tylko pliki png.
|
|
xevuel |
» 2012-10-27 15:05:42 Jak skompilować ze źródeł? Po prostu pobierz source Allegro, i skompiluj, czy to do DLL, czy to do statycznego liba... W google jest pełno na ten temat. czemu ma mi to pomóc rozwiązać problem ? |
Ponieważ ścieżka, którą wypluwa nie pochodzi raczej z cmd, tylko ze skompilowanej biblioteki, zważywszy na to, że przecież dysku D nie posiadasz. |
|
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-27 15:30:13 Na internecie nie widzę nic co mogło by mi pomóc w tej instalacji ze źródeł, mam folder pobrany "Source code for all platforms in DOS/Windows friendly format." A co z tym dalej zrobić nie mam pojęcia. Mam jednak inne rozwiązanie, nie wiem czy lepsze. Zacząłem //usuwać pewne linijki kodu sprawdzając w którym momencie zacznie działać. No i doszedłem tym sposobem do tego fragmentu: void funkcja( tutaj cos odbiera ) { const float FPS = 60.0; int moveSpeed = speed, DIR = DOWN; float cameraPosition[ 2 ] = { 0, 0 }; ALLEGRO_TIMER * timer = al_create_timer( 1.0 / FPS ); ALLEGRO_EVENT_QUEUE * event_queue = al_create_event_queue(); ALLEGRO_TRANSFORM camera; ALLEGRO_KEYBOARD_STATE key_state; al_register_event_source( event_queue, al_get_timer_event_source( timer ) ); al_register_event_source( event_queue, al_get_keyboard_event_source() ); { WYCIETY FRAGMENT KODU } }
Widzicie w tym coś dziwnego ? Pomyślałem jeszcze trochę i po wystartowaniu timera zapętliłem ten fragment kodu który timer obejmuje. Przedtem ten fragment wykonywał się tylko raz po czym wracał i znowu startował timer, tak w kółko. Czy powinienem to tak zostawić czy jednak nie rozwiązałem problemu a tylko go obszedłem ? |
|
« 1 » 2 3 |