Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak są wczytywane/wyświetlane duże mapy w grach?

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-02 20:00
Autor Wiadomość
Kmicic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak są wczytywane/wyświetlane duże mapy w grach?
» 2012-11-02 18:06:53
Nie wiem dokładnie jak to jest z wczytywaniem tła. Kiedyś pisałem na tym forum że mój program nie działa pod 1 rdzeniowymi komputerami, i wreszcie znalazłem przyczynę którą było tło. Tło to była bitmapa 4kx4k pikseli którą wczytywałem i umożliwiałem swobodne przemieszczanie się. Po zamianie tego tła na bitmapę 1kx1k i przesuwaniu jej razem z graczem sprawiło OKROPNY efekt jakby obiekty pływały po ziemi. Wiele gier przecież ładuje ogromne mapki i nie stwarza to żadnego problemu. Mam więc pytanie, jak wczytać taką dużą mapkę ?
P-68236
SeaMonster131
» 2012-11-02 18:16:08
Wiele gier przecież ładuje ogromne mapki
W grach 2D? Raczej spotkałem się z tym, że ogromne mapki tworzone są z kafelków, a nie jednej wielkiej bitmapy :)
P-68238
Kmicic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-02 18:23:29
I wczytywanie 6400 kafli jest bardziej wydajne niż wczytywanie 1 bitmapy w pętli na okrągło ?
P-68240
SeaMonster131
» 2012-11-02 18:25:16
I wczytywanie 6400 kafli jest bardziej wydajne niż wczytywanie 1 bitmapy w pętli na okrągło ?
Żadnej bitmapy nie wczytuje się w pętli, bo wtedy są lagi przez rosnące zużycie procesora, pamięci.
P-68241
Kmicic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-02 18:27:27
No więc wyświetlanie 6400 kafli jest wydajniejsze od 1 dużej bitmapy ?
P-68242
Savail
» 2012-11-02 18:29:19
Najczęściej jest tak, że wyświetlasz tylko tyle kafli ile dany gracz jest w stanie aktualnie zobaczyć a to już zależy od ustawień/współrzędnych twojej kamery itp
P-68243
m4tx
» 2012-11-02 18:32:04
No więc wyświetlanie 6400 kafli jest wydajniejsze od 1 dużej bitmapy ?
Tak. Zobacz sobie np. na gry 3D. Tam masz miliardy trójkątów wyświetlane jednocześnie :P A poza tym nie chodzi o wyświetlanie 1 dużej bitmapy, a jej wczytywanie.
Dobra, nieważne. Im dłużej czytam ten temat tym bardziej nie rozumiem o co chodzi :P

Najczęściej jest tak, że wyświetlasz tylko tyle kafli ile dany gracz jest w stanie aktualnie zobaczyć a to już zależy od ustawień/współrzędnych twojej kamery itp
Ano właśnie. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś - zrób tak, żeby renderowane były tylko widoczne kafle. Da Ci to ogromny wzrost wydajności :)
P-68245
ison
» 2012-11-02 20:00:24
No więc wyświetlanie 6400 kafli jest wydajniejsze od 1 dużej bitmapy ?
Wydajniejsze nie będzie aczkolwiek ważniejsze jest chyba to żeby w ogóle działało a nie żeby działało szybko, prawda? ;)
Bitmapa 4000 x 4000 to 64 MB zajętego miejsca na karcie graficznej, jeśli chcesz zrobić dużą mapę to buduj ją mądrze, w bitmapach możesz trzymać jedynie te elementy, które się często powtarzają i układać w odpowiednich miejscach podczas działania aplikacji. Nikt nie trzyma całych map jako jedną wielką bitmapę.
P-68273
« 1 »
  Strona 1 z 1