[SFML + CB] Błąd po zmianie ścieżki pliku exe
Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-05 15:17
BasTekpew Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML + CB] Błąd po zmianie ścieżki pliku exe » 2012-11-04 22:07:53 Witam,
Dzisiaj mam taki trochę dziwny problem, otóż aplikacja kompiluje się prawidłowo wszystko działa tylko jak przeniosę exe w inną lokalizację na dysku niż folder bin\Release projektu CB to dostaję komunikat "this application has requested the runtime to terminate it in an unusual way....". Jakby ktoś wiedział co z tym zrobić byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
|
|
DejaVu |
» 2012-11-04 22:33:10 Prawdopodobnie nie masz plików *.dll w katalogu obok exe, bądź brakuje jakichś zasobów (np. tekstur), a się przed tym odpowiednio nie zabezpieczyłeś. |
|
BasTekpew Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-04 22:57:57 Właśnie biblioteki mam dołączane jako statyczne i niezależnie czy wrzucę wszystkie dll'ki czy nie to się pojawia, zaobserwowałem jednak że jak do folderu z exe'kiem nie dodam folderu z teksturami to się uruchamia tylko mam czarne tło, próbowałem ustawic ścieżkę do pliku z teksturami dosłownie czyli d:\tekstury.png jednak nadal jest to samo jak tylko przeniose exe lub zmienię nazwę folderu Release to się krzaczy, dodam, że korzystam z SFML 2.0
Edit::
Zorientowałem się, że jak zmienię nazwę folderu Release na np. test to pojawia się ten problem jednak jak zmienię dodatkowo nazwę folderu /obj/Release na obj/test wtedy jest dobrze, wnioskując wychodzi na to że przy uruchamianiu on szuka folderu z plikami *.o i teraz pytanie co zrobić żeby kompilator automatycznie dołączał te pliki do exe'ka |
|
DejaVu |
» 2012-11-04 23:17:20 Aplikacja na bank nie szuka plików *.o (chyba, że je sam świadomie wczytujesz w aplikacji - w co wątpię). |
|
BasTekpew Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-04 23:29:47 Rzeczywiście tutaj nie chodzi o pliki *.o teraz odkryłem, że jak zrobię kopię folderu Release i system da mu nazwę Release - Kopia to tam działa lecz jak zrobie 2 kopie to już ona nie działa dodatkowo jak zmieniłem lokalizację całego projektu to też nie działa nawet po rekompilacji w tym nowym miejscu ;/ |
|
DejaVu |
» 2012-11-05 01:34:32 Jeżeli coś nie działa po zmianie lokalizacji projektu to tylko i wyłącznie dlatego, że brakuje plików *.dll obok *.exe (lub innych plików, które wczytujesz w napisanej aplikacji). |
|
BasTekpew Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-05 15:17:30 Problem rozwiązałem, można powiedzieć że był to mój błąd "szkolny" otóż tekstury mam w 1 pliku png i mam funkcję która inicjalizuje tekstury poprzez wczytanie pliku png do sf::Texture i stworzenie dynamicznej tablicy typu sf::IntRect ze współrzędnymi każdego obrazka i tutaj był problem bo indeksy obrazków mam w osobnym typie enum i jest ich od 0 do 76 (77) a tablice tworzyłem dla 76 elementów. Jak zwiększyłem tablicę problem zniknął. |
|
« 1 » |