Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Klient->Serwer co za co odpowiada

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-08 17:04
Autor Wiadomość
Linga
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Klient->Serwer co za co odpowiada
» 2012-11-07 12:41:40
Siemka,
udąło mi się ogarnąć winoscka i connecta c więc pora na dalsze problemy. Mianowicie chciałem sie dowiedzieć co powinno być w kliencie a co na serwerze. Przypuśćmy, że gierka to ludzik chodzący po mapie zdobywający lvl ubijać mobki itp coś ala diablo, tibia. Tak sobie myślę, że chyba grafika w kliencie a logika na serwerze ale nie wiem
P-68702
jsc
» 2012-11-07 12:45:14
W kliencie interfejs aplikacji, a w serwerze jej silnik.
P-68704
Linga
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-08 12:13:03
Nie bardzo wiem co masz na myśli. Patrz mam aplikacja(kwadracik na mapie którym chodzimy za pomocą strzałek, SFML) i co tu teraz ma być w kliencie a co na serwerze co konkretnie przesyłać do serwera
P-68826
crash
» 2012-11-08 13:23:56
Zmienia się położenie bohatera, to nowe położenie wysyłane do serwera w postaci struktury opisującej co zmienia lokalizację i na jaką + do tego jakaś prosta suma kontrolna pilnująca poprawności przesyłanych danych.
P-68830
jsc
» 2012-11-08 13:55:55
Nie. Klient wysyła kierunek ruchu bohatera (lub to co wygenerowały klasy kontrolera), a serwer oblicza jego nowe położenie i odsyła je do klienta.
P-68831
Savail
» 2012-11-08 14:10:12
Serwer powinien mieć większy priorytet od klienta tzn. że większość obliczeń związanych z poruszaniem się, odejmowaniem hp czyli interakcja z otoczeniem itp powinna być wykonywana na serwerze a klient powinien wysyłać np. aktualnie wciśnięte klawisze. Ogólnie, klient powinien przesyłać do serwera jak najmniej danych gdyż jest większe prawdopodobieństwo, że to właśnie klient wyśle sfałszowane informacje(hacking) do serwera a nie na odwrót bo hacker nie ma łatwego dostępu do serwera, a słyszałem, że klienta dość łatwo jest modyfikować.
P-68832
kubawal
» 2012-11-08 16:54:43
Jakby klient wysyłał do serwera wszystkie dane, to by chodził okropnie wolno.
Klient powinien obliczać część danych, tak, by do serwera wysyłać jak najmniej danych.
Przy okazji to zgadza sie z tym, co napisał Savail
P-68840
jsc
» 2012-11-08 17:04:38
Wystarczy, że serwer wyśle do klienta na początku pole percepcji, a później na bieżąco tylko aktualizacje. Klient swoje pole percepcji wyrenderuje sobie sam.
P-68841
« 1 »
  Strona 1 z 1