Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[sfml 2.0 c++] Gwiazdy stars particle

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-11 13:16
Autor Wiadomość
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[sfml 2.0 c++] Gwiazdy stars particle
» 2012-11-11 12:32:34
Czy w bibliotece sfml mozliwe jest zrobienie efektu gwieździstego nieba w nocy? Chodzi mi o takie coś jak tu: http://www.youtube.com/watch?v=weLoPssP9jU Jeżeli tak to jak się za to, zabrać? Proszę o wskazówki i o ile to możliwe kawałki kodu... 
P-68965
SeaMonster131
» 2012-11-11 12:44:59
Filmik pokazuje particle w 3D, a Tobie chodzi o 2D tak?
Możesz dać zmienną int Z=50, i następnie rysować "gwiazdy", skalując obrazek do zmiennej Z odjąć jak daleko ma znajdować się gwiazda. W ten sposób bliższe gwiazdy będą większe, dalsze mniejsze. Przybliżając lub oddalając widok, operujesz tylko na zmiennej Z. Pamiętaj, że przy ruszaniu niebem w lewo/prawo itd, bliższe gwiazdy bardziej się "ruszają", niż te dalsze.
Ja zrobiłbym to właśnie tak ;)
P-68967
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-11 12:54:34
Tak chodzi mi o efekt 2D na początek taki trochę jak najbardziej prosty... Nie wiem jeszcze z czego te gwiazdy miały by być zrobione o ile dobrze kombinuję to wydaje mi się że w grę będą wchodziły piksele? Tak czy nie..!?
P-68968
SeaMonster131
» 2012-11-11 13:04:11
Jeżeli wykorzystasz mój sposób to bardziej gotowe obrazki tak jak na filmiku. Ale operując na pikselach także da się to zrobić.
P-68969
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-11 13:16:27
Rozumiem że pisząc obrazki masz na myśli niewielkie obrazeczki z białym punktem na środku który to punkt ładowałbym do programu przy pomocy sf::Texture i sf::Sprite a jak już załaduje te obrazeczki to jak rozmieścić je na ekranie, tak aby udawały gwiazdy? Nie wiem czy to miałeś na myśli?
P-68974
« 1 »
  Strona 1 z 1