Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] tablice... wielowymiarowe

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-13 21:24
Autor Wiadomość
soltaire33
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] tablice... wielowymiarowe
» 2012-11-13 20:59:27
siema, zaczne od razu, zna ktos lua? moze podstawy? tak sie sklada ze perfekcyjne opanowalem lua i przenosze sie na C++, mam problem z tablicami otóż w lua mozna je tworzyc w taki prosty sposob

C/C++
tablica = {
    { 22, 44, 55, 66 },
    { 1, 5, 7, 8 }
}
( cyfry sa losowe nic nie znacza )

probowalem zrobic tak w C++, jestem w trakcie czytania symfonii C++ na razie jednak nie bylo o tym powiedzianie byl przedstawiony nieco inny sposob, wiec probowalem

C/C++
#include <iostream>
using namespace std;

int t[] = {
    { 55, 77, 33 }
    { 22, 11, 54 }
};

int main()
{
    cout << "t[0][1] = " << t[ 0 ][ 1 ] << "\n";
}

to niestety nie dziala, jak moge w C++ zrobic tak jak w moim przykladzie z lua?
P-69175
ison
» 2012-11-13 21:01:39
C/C++
int t[ 2 ][ 3 ] = {
    { 55, 77, 33 },
    { 22, 11, 54 }
};
P-69176
soltaire33
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-13 21:04:14
jaki jest tag do C++?

int t[ 2 ][ 3 ] = {
    { 55, 77, 33 },
    { 22, 11, 54 }
};

i skąd te 2 i 3? nie może być t[ 0 ][ 1 ] ?
P-69177
ison
» 2012-11-13 21:05:05
[cpp][/cpp]

2 i 3 to rozmiar, 2 zbiory zawierające po 3 elementy
P-69178
m4tx
» 2012-11-13 21:06:19
C/C++
#include <iostream>
using namespace std;

int t[][ 3 ] = {
    { 55, 77, 33 },
    { 22, 11, 54 }
};

int main() {
    cout << "t[0][1] = " << t[ 0 ][ 1 ] << "\n";
}
:)

EDIT:
O, widzę, że mnie ison uprzedził... :P
P-69179
soltaire33
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-13 21:08:14
rozumiem, nie rozumiem jednak po co określać ile jest zbiorów i elementów skoro lua radzi sobie bez tego
P-69181
ison
» 2012-11-13 21:09:59
C++ tak ma z deklaracją tablic, pierwszy wymiar może być nieznany ale resztę musisz podać
P-69182
m4tx
» 2012-11-13 21:10:05
Lua != C++ :)
Btw., zauważ, że Lua to język dynamiczny. Języki dynamiczne z reguły są wygodniejsze.
P-69183
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona