[C++] Silnik fizyczny - wybór
Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-30 20:44
Mrovqa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Silnik fizyczny - wybór » 2012-11-30 10:10:40 Witam,
jaki silnik fizyczny do gier 2D polecacie? Zastanawiałem się nad Box2D oraz Bullet Physics. Miał ktoś kiedyś z nimi do czynienia? Jakieś opinie? Który się wygodniej używało? Może jakieś inne silniki? W Internecie ciężko było znaleźć jakieś w miarę dobre porównania w/w silników :/ Za każdą opinię będę bardzo wdzięczny :)
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
cyklopek11 |
» 2012-11-30 10:31:50 Myślę, że takim standardzikiem jest box2D. Biblioteką tą bawiłem się jeszcze programując w action script Adobe Flash i wtedy (2 lata temu) wymiatał. Od tego czasu dużo się pozmieniało na plus wydajności nie wspominając już, że w kompilowanym do kodu maszynowego c++ to śmiga że aż miło. Myślę też że jest bardzo intuicyjna. Z innymi nie eksperymentowałem. |
|
m4tx |
» 2012-11-30 15:00:24 jaki silnik fizyczny do gier 2D polecacie? Zastanawiałem się nad Box2D oraz Bullet Physics. |
Yyy? Bullet jest do gier 3D raczej... :) Do 2D Box2D mogę polecić. |
|
DejaVu |
» 2012-11-30 15:12:58 Box2D - z tego co zauważyłem, to obiekty niewłaściwie się zachowują, gdy obiekt posiada sprężystość doskonałą i doda się mały opór ośrodka (czyli np. opór powietrza). Wówczas ciało stojące może się po prostu samo z siebie poruszać. Generalnie w oficjalnym tutorialu odradza się używania oporu 'powietrza'. Niemniej jednak kolizje są w sumie dokładne, a fizyka całkiem fajnie działa. W każdym razie dopiero rozpoznaję bibliotekę Box2D, więc niewiele więcej mogę napisać :) |
|
Mrovqa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-30 20:01:54 Yyy? Bullet jest do gier 3D raczej... :) |
Yyy? Co z tego? 3>=2 jest wyrazem fałszywym? Zobacz sobie na Griminda - gierka 2D napisana na Bullecie ;) Btw pisałem do Pawła Mogiły (twórcy Griminda) i w skrócie co powiedział: wszystkie silniki oferują mniej więcej to samo, jednakże bullet jest bardziej zagmatwany, a box2d jest przejrzystszy i ma lepszą dokumentację. Dzięki za wypowiedzi, chętnie wysłucham opinii reszty :) |
|
m4tx |
» 2012-11-30 20:21:50 Yyy? Co z tego? 3>=2 jest wyrazem fałszywym? Zobacz sobie na Griminda - gierka 2D napisana na Bullecie ;) |
A pisz se w czym chcesz, ale jak ja pisałem mojego The Orba (gra 2,5D - grafika 3D, jednak możliwości 2D) korzystając z jBulleta to miałem sporo problemów z tym, żeby mi np. kulka nie leciała wgłąb ekranu. No i na pewno to nie będzie zbyt optymalne :) |
|
Mrovqa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-30 20:44:22 Nie no wiesz, fizykę do prostej gry to można samemu zakodzić ;) Co do silnika - i tak miałem (i nadal mam) zamiar zabrać się za Box2D :) |
|
« 1 » |