[C++] Silnik fizyczny - wybór
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[C++] Silnik fizyczny - wybór

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Silnik fizyczny - wybór
» 2012-11-30 10:10:40
Witam,

jaki silnik fizyczny do gier 2D polecacie? Zastanawiałem się nad Box2D oraz Bullet Physics. Miał ktoś kiedyś z nimi do czynienia? Jakieś opinie? Który się wygodniej używało? Może jakieś inne silniki? W Internecie ciężko było znaleźć jakieś w miarę dobre porównania w/w silników :/
Za każdą opinię będę bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-70140
» 2012-11-30 10:31:50
Myślę, że takim standardzikiem jest box2D. Biblioteką tą bawiłem się jeszcze programując w action script  Adobe Flash i wtedy (2 lata temu) wymiatał. Od tego czasu dużo się pozmieniało na plus wydajności nie wspominając już, że w kompilowanym do kodu maszynowego c++ to śmiga że aż miło. Myślę też że jest bardzo intuicyjna. Z innymi nie eksperymentowałem.
P-70141
» 2012-11-30 15:00:24
jaki silnik fizyczny do gier 2D polecacie? Zastanawiałem się nad Box2D oraz Bullet Physics.
Yyy? Bullet jest do gier 3D raczej... :) Do 2D Box2D mogę polecić.
P-70149
» 2012-11-30 15:12:58
Box2D - z tego co zauważyłem, to obiekty niewłaściwie się zachowują, gdy obiekt posiada sprężystość doskonałą i doda się mały opór ośrodka (czyli np. opór powietrza). Wówczas ciało stojące może się po prostu samo z siebie poruszać. Generalnie w oficjalnym tutorialu odradza się używania oporu 'powietrza'. Niemniej jednak kolizje są w sumie dokładne, a fizyka całkiem fajnie działa. W każdym razie dopiero rozpoznaję bibliotekę Box2D, więc niewiele więcej mogę napisać :)
P-70152
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-30 20:01:54
Yyy? Bullet jest do gier 3D raczej... :)
Yyy? Co z tego? 3>=2 jest wyrazem fałszywym? Zobacz sobie na Griminda - gierka 2D napisana na Bullecie ;)

Btw pisałem do Pawła Mogiły (twórcy Griminda) i w skrócie co powiedział: wszystkie silniki oferują mniej więcej to samo, jednakże bullet jest bardziej zagmatwany, a box2d jest przejrzystszy i ma lepszą dokumentację.

Dzięki za wypowiedzi, chętnie wysłucham opinii reszty :)
P-70165
» 2012-11-30 20:21:50
Yyy? Co z tego? 3>=2 jest wyrazem fałszywym? Zobacz sobie na Griminda - gierka 2D napisana na Bullecie ;)
A pisz se w czym chcesz, ale jak ja pisałem mojego The Orba (gra 2,5D - grafika 3D, jednak możliwości 2D) korzystając z jBulleta to miałem sporo problemów z tym, żeby mi np. kulka nie leciała wgłąb ekranu. No i na pewno to nie będzie zbyt optymalne :)
P-70169
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-30 20:44:22
Nie no wiesz, fizykę do prostej gry to można samemu zakodzić ;) Co do silnika - i tak miałem (i nadal mam) zamiar zabrać się za Box2D :)
P-70171
« 1 »
 Strona 1 z 1